تاریخ انتشار: دوشنبه 28 خرداد 1397

  پیوند سلول های بنیادی خون ساز بقای بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما را بهبود می بخشد

محققین دانشگاه دیویس ثابت کرده اند که پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ، بقای بیمارانی که از مولتیپل میلوما رنج می برند را افزایش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مولتیپل میلوما بسیار صعب العلاج است که تا حدی به دلیل این است که میانگین سنی بیماران در زمان تشخیص 69 سال است و به همین دلیل بسیاری از آن ها نمی توانند متحمل درمان های تهاجمی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی شوند.

با استفاده از داده های بدست آمده از دو پایگاه داده گسترده در کالیفرنیا، محققین نشان دادند که میانگین بقای کلی بیمارانی که متحمل پیوند می شوند، 73 ماه است، در حالی که افرادی که مورد سلول درمانی قرار نگرفته بودند(گروه کنترل)، 50 ماه است. در واقع محققین با استفاده از ترکیب داده های پایگاه داده های مربوط به انجمن سرطان کالیفرنیا و بیمارستان Statewide نشان داده اند که بقای بیماران مبتلا به مولتیپل میلومایی که مورد پیوند سلول های بنیادی قرار گرفته بودند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. پیوند این سلول ها، خطر مرگ بیماران را به اندازه 20 درصد کاهش می دهد. این داده ها از آن جهت بسیار مهم است که می تواند امید بیماران به درمان و استقبال پزشکان و متخصصین از سلول درمانی را افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه