تاریخ انتشار: دوشنبه 28 خرداد 1397
داروی لوکمیا و لنفوما که می تواند برای بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما نیز مفید باشد

  داروی لوکمیا و لنفوما که می تواند برای بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما نیز مفید باشد

پژوهشی در کلینیک کلیولند برای اولین بار نشان داده است که دارای ibrutinib به عنوان یک داروی مورد تایید FDA برای لوکمیا و لنفوما، می تواند به درمان گلیوبلاستومای مغزی نیز کمک کند و منجر به افزایش بقای آن ها شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، دکتر شیدنگ بائو و همکارانش در کلیولند نشان داده اند که داروی ibrutinib، ردش تومور مغزی را مدل های پیش درمانگاهی آهسته کرده و میزان بقای آن ها را در مقایسه با داروهای شیمی درمانی معمول، تا 10 برابر افزایش می دهد. این مطالعه نشان داده است که ibrutinib با عمل روی سلول های بنیادی گلیومایی عمل می کند که مسئول اصلی رشد و متاستاز سرطان هستند. این مطالعه نشان داده است که ترکیب ibrutinib با پرتو درمانی مانع از مقاومت درمانی سلول های گلیوبلاستومایی می شود.

پیش از این بائو و همکارانش دریافتند که سلول های بنیادی گلیومایی دارای سطوح بالایی از پروتئینی به نام BMX(تیروزین کیناز غیر گیرنده وابسته به X و مغز استخوان) هستند. پروتئین BMX، پروتئینی دیگر به نام STAT3 را فعال می کند که مسئول کیفیت تهاجمی و پیش سرطانی سلول های بنیادی گلیومایی است. در این مطالعه جدید، محققین دریافته اند که ibrutinib بوسیله مهار هر دو پروتئین عمل می کند. برای درک اثرات ibrutinib روی بیماران گلیوبلاستومایی مطالعات بیشتری نیاز است اما همین نتایج اولیه با استفاده از یک داروی مورد تایید FDA که موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود، می تواند امیدوار کننده باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه