تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 خرداد 1397
اثرات ویتامین B3 روی سلول های عصبی آسیب دیده در بیماران پارکینسونی

  اثرات ویتامین B3 روی سلول های عصبی آسیب دیده در بیماران پارکینسونی

دستان لرزان، عضلات سفت و حرکات آهسته، همگی از علایم مشخص بیماران پارکینسونی است. بیش از 220 هزار نفر در آلمان تحت تاثیر این بیماری قرار دارند و سالانه نیز بر تعداد این افراد اضافه می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیماری پارکینسون به دلیل از دست رفتن سلول های عصبی مغزی اتفاق می افتد و در حال حاضر لاعلاج است. در بیماری پارکینسون، میزان ساخت دوپامین در سلول های عصبی موجود در ناحیه جسم سیاه کاهش می یابد و اخیرا مشخص شده است که دلیل این امر آسیب دیدن میتوکندری موجود در این سلول ها است. میتوکندری ها، ماشین های سلولی تامین کننده انرژی هستند و زمانی که دچار آسیب می شوند، سلول ها می میرند. اما تاکنون مشخص نبوده است که آیا تخریب میتوکندری از عوارض بیماری پارکینسون است یا این که بیماری پارکینسون به دلیل تخریب این اندامک سلولی اتفاق می افتد.

 تیمی از محققین در دانشگاه توبین ژن گزارش کرده اند که نیکوتین آمید ریبوزید(شکلی از ویتامین B3) ممکن است درمانی احتمالی برای پارکینسون باشد. نتایج اولیه استفاده از این ترکیب امیدوار کننده بوده و نشان داده است که این ماده می تواند متابولیسم معیوب انرژی در سلول های عصبی تحت تاثیر قرار گرفته را تصحیح کند و مانع از مرگ آن ها شود. نتایج آن ها نشان داده است که از دست رفتن میتوکندری ها نقش مهمی در ایجاد پارکینسون دارد و استفاده از نیکوتین آمید ریبوزید ممکن است درمانی برای پارکینسون باشد. برای تعیین این که این ویتامین تا چه حد می تواند به درمان بیماری پارکینسون  کمک کند، نیاز به گذشت زمان است و محققین در صدد هستند که اثرات نیکوتین آمید ریبوزید را روی بیماران تست کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه