تاریخ انتشار: یکشنبه 17 تیر 1397
تکنیکی جدید که به کشف تغییرات نورون ها در ALS کمک می کند

  تکنیکی جدید که به کشف تغییرات نورون ها در ALS کمک می کند

محققین در دانشکده پزشکی Northwestern با استفاده از یک روش جدید برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی در سلول ها کشف کرده اند که برخی از نورون هایی که تحت تاثیر اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) قرار می گیرند، تهییج پذیری پایینی را نشان می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تغییرات تهییج پذیری مشاهده شده در نورون های بیماران مبتلا به ALS، احتمالا نشان دهنده مراحل اولیه این بیماری است. به عقیده دکتر کیسکینز، این حقیقت که می توان تغییرات تهییج پذیری سلولی را در نورون های مشتق از سلول های بنیادی تشخیص داد می تواند به ارائه راهکارهای درمانی که بتوانند این تهییج پذیری را کنترل کنند، ککمک کند و هم روی پیشرفت بیماری و هم روی کاهش علایم بیماری اثر بگذارند.

تکنیک جدیدی که در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت optopatch نام دارد که به محققین اجازه می دهد که فعالیت الکتریکی درون سلول ها را به صورت نامحدود و گسترده اندازه گیری کنند، این در حالی است که روش هایی که تاکنون استفاده می شدند به محققین اجازه می دادند که فعالیت الکتریکی سلول ها را تنها در یک زمان اندازه گیری کنند. این تکنیک نه تنها اجازه می دهد تغییرات الکتریکی در سطح تک سلول ثبت شوند، بلکه این شرایط را فراهم می کند که صدها سلول را بتوان هم زمان از نظر الکتریکی ثبت کرد.

در این مطالعه کیسکینز و همکارانش نورون های حرکتی طناب نخاعی را از سلول های بنیادی مشتق از بیماران مبتلا به ALS ایجاد کردند و از تکنیک optopatch برای ارزیابی الگوهای الکتریکی هزاران نورون استفاده کردند. این اولین بار است که از این رویکرد در مورد مدل بیماری انسانی استفاده شده است. محققین نشان دادند که نورون های ALS، تحت شرایط طبیعی قابلیت تهییج پذیری بالایی دارند، اما خیلی سریع به نورون هایی با تهییج پذیری پایین تبدیل می شوند. این یافته مطابق با یافته های پیشین است که یک گذار از یک مرحله فوق تهییج پذیری به یک مرحله با تهییج پذیری کم را نشان داده بودند.این تهییج پذیری پایین می تواند منجر به مرگ نورون های ALS‌شود. این یافته ها اهمیت آنالیز ثبت های نورونی در سطح تک سلول را نشان می دهد. در ادامه کیسکینز و همکارانش روی ارزیابی سایر زیر نوع های ALS فوکوس خواهند کرد و بدنبال مولکول هایی خواهند بود که بتوانند این تغییرات را معکوس کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه