تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 تیر 1397
ماتریکس iPSC سه بعدی MyEZGel برای پیش بینی in vivo صحیح تر

  ماتریکس iPSC سه بعدی MyEZGel برای پیش بینی in vivo صحیح تر

کمپانی AMSBIO اعلام کرده است که یک ابزار قوی و جدید برای کشت سه بعدی و آزمایشگاهی سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(hiPSCs) موسوم به MyEZGel™ 3D-iPSC Matrix ، پیش بینی های in vivo صحیح تر در پژوهش های علوم زیستی و تکوینی را مقدور می سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، بستر MyEZGel™ 3D-iPSC Matrix یک ماتریکس هیدروژلی سنتتیک و عاری از مشتقات جانوری است که از عضلات و پروتئین های تار عنکبوت الهام گرفته است. استفاده از این ماتریکس می تواند مشکلات اساسی مربوط به استفاده از ماتریکس های هیدروژلی مانند سنتز مشکل داربست، حساسیت به دما و pH، محصول سلولی نهایی اندک و سمیت سلولی مواد مورد استفاده را کاهش دهد.

امروزه، کشت های سلولی سه بعدی بدلیل ارائه یک ریز محیط و ساختار سلولی بهتر و شبیه تره شرایط in vivo، پیچیدگی ساختاری و هموستازی و از همه مهم تر برهمکنش های سلول-سلول و سلول-محیط، سعی در پر کردن خلا اطلاعاتی مربوط به کشت های سلولی و فیزیولوژی سلولی دارند. در نتیجه، سیستم های کشت سه بعدی بدلیل این که ماتریکسی که سلول ها روی آن رشد می کنند الگوی بیان ژنی شبیه تری به in vivo دارند، پتانسیل تمایزی، تکثیری و عملکردی بهتری را برای کشت iPSCها ایجاد می کنند، توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. این ریز محیطی که به صورت یک محلول نانوفیبری ثبت اختراع شده است می تواند برای ایجاد شرایط رشد سلول های بنیادی خاص در درمای اتاق یا دمای 37 درجه سانتیگراد فرموله شود. استفاده از MyEZGel™ می تواند وضعیت پرتوانی یا تمایز یافته سلول های iPS را برای مدل سازی بیماری ها و غربالگری داروها حفظ کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه