تاریخ انتشار: جمعه 22 تیر 1397
ایمپلنت دریچه های قلبی طراحی شده کامپیوتری به گوسفند برای اولین بار

  ایمپلنت دریچه های قلبی طراحی شده کامپیوتری به گوسفند برای اولین بار

بیماری های قلبی دلیل اصلی مرگ در اروپا محسوب می شود و سالانه نزدیک به چهار میلیون نفر در اروپا به دلیل بیماری های قلبی می میرند که این میزان حدود 45 درصد مرگ کلی در سطح این قاره است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حال حاضر، جراحی های جایگزینی دریچه های قلبی شایع ترین درمان برای آسیب ها یا نواقص قلبی دریچه های قلبی است، اما حدود یک سوم بیماران ظرف مدت ده سال بعد از دریافت ایمپلنت دچار مشکلاتی می شوند و در نتیجه اغلب نیازمند جراحی های ثانویه می شوند.

در مطالعه ای جدید محققین برای اولین بار از شبیه سازی های کامپیوتری برای طراحی دریچه های قلبی بازسازی کننده در گوسفند استفاده کردند و دریچه هایی را طراحی و تولید کردند که با موفقیت به گوسفندان پیوند شد. دریچه های قلبی طراحی شده و ایمپلنت شده از سلول های انسانی ساخته شدند. با استفاده از شبیه سازی کامپیوتری، محققین پیش بینی کردند که چگونه پروتزهای دریچه قلبی رشد می کنند، بازسازی می کنند و در نهایت عملکرد قلبی جانوران را انجام می دهند. به لطف این شبیه سازی می توان طراحی و ترکیب دریچه های قلبی بازسازی کننده راطراحی کرد و ایمپلنت های مناسبی را برای استفاده در بالین تولید نمود. برخلاف دریچه های قلبی پیش از این ساخته شده، این دریچه های قلبی متناسب با نیاز بیمار طراحی شده اند، مانع از لخته شدن خون می شوند، مانع از رسوب کلسیم می شوند و می توانند به مرور زمان بازسازی کرده و رشد کنند و مدت زمان بیشتری نیازهای بیماران را برطرف سازند. لازم به ذکر است هزینه تولید این دریچه های قلبی نیز کمتر از دریچه های قلبی پروتزی موجود در بازار است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه