تاریخ انتشار: شنبه 10 شهریور 1397
ماتریکسی برای انتقال سلول های بنیادی بهبود بخش برای عضلات پیر آسیب دیده

  ماتریکسی برای انتقال سلول های بنیادی بهبود بخش برای عضلات پیر آسیب دیده

بیماران دیستروفی عضلانی می توانند در آینده ای نزدیک از هیدروژل های ناقل سلول های بنیادی سود ببرند که با موفقیت در موش ها تست شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، یک سانحه یا تصادف رانندگی می تواند موجب آسیب های عضلانی شدیدی در افراد پیر شود که قابلیت ترمیم ندارند. درمان با سلول های بنیادی عضلانی مشتق از اهدا کننده ها ممکن است بافت آسیب دیده را احیا کند اما بزرگ ترین مشکل پیدا کردن راه کاری برای انتقال موثر این سلول های بنیادی است.

محققین انستیتو جورجیا یک ماتریکس مولکولی یا هیدروژلی را مهندسی کرده اند که می توان از آن برای انتقال مستقیم سلول های بنیادی عضلانی موسوم به سلول های اقماری(MuSCs) به بافت عضلانی آسیب دیده بیمارانی که عضلات آن ها قادر به ترمیم مناسب نیستند، استفاده کرد. در مطالعات آزمایشگاهی روی موش ها، این هیدروژل با موفقیت سلول های بنیادی عضلانی را بافت عضلانی آسیب دیده و پیر جانور منتقل کرد و ضمن این که فرایند بهبودی را به طور قابل توجهی افزایش داد، سلول های بنیادی را نیز در برابر واکنش های ایمنی محافظت کرد. استفاده از این هیدروژل حامل سلول های بنیادی، عملکرد عضلانی جانور را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

به عقیده محققین می توان از این روش برای بهبودی نواقص بافت عضلانی ناشی از دیستروفی عضلانی دوشن نیز استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه