تاریخ انتشار: شنبه 10 شهریور 1397
پیوند ماکروفاژهای درمانی به منظور بهبود بیماری های ریوی

  پیوند ماکروفاژهای درمانی به منظور بهبود بیماری های ریوی

پروتئینوز آلوئولار ریوی ارثی(herPAP)، یک بیماری نادر است که بوسیله ساخت آهسته مواد لیپو-پروتئینی در ریه ها ایجاد می شود که این امر خود بدلیل ناکارآمدی ماکروفاژهای ریوی است که عملکرد اصلی شان برداشتن مواد زاید از فضاهای هوایی ریوی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، در مطالعه ای جدید، محققین آلمانی نشان داده اند که پیوند ساده ماکروفاژهای موشی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) به ریه های موش هایی که از herPAP رنج می برند می تواند بیماری های تهدید کننده حیات را به طور موثر درمان کند. مطالعات نشان داده است که در بیماری herPAP، ماکروفاژها که به طور طبیعی در آلوئول ها مشاهده می شوند وجود ندارند یا فاقد عملکرد هستند.

مطالعات گذشته نشان داده اند که پیوند ماکروفاژهای ریوی (PMT) به همراه با سلول های مشتق از مغز استخوان در درمان herPAP موثر است و در این مطالعه جدید محققین سعی داشتند پتانسیل ماکروفاژهای مشتق از iPSCها را در این زمینه بررسی کنند. ارزیابی های آن ها نشان داد که پیوند ساده ماکروفاژهای مشتق از iPSCها  به طور مستقیم به ریه موش های مبتلا به herPAP می تواند علایم این بیماری را برای طولانی مدت و عمیق از بین ببرد. این استراتژی یعنی پیوند ماکروفاژهای ریوی می تواند برای درمان بیماری های مشابه نیز مفید باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه