تاریخ انتشار: یکشنبه 18 شهریور 1397
استفاده از تکنولوژی Organ-on-a-chip برای مطالعه بیماری نورون های حرکتی

  استفاده از تکنولوژی Organ-on-a-chip برای مطالعه بیماری نورون های حرکتی

تست های آزمایشگاهی که برای تولید انواع سلول ها از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) اقدام می کنند معمولا دارای محدودیت هایی هستند که شاید یکی از بزرگ ترین های آن ها عدم بلوغ عملکردی کامل سلول های تمایز یافته حاصل باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، در مطالعه ای جدید ساموئل سانسز و همکارانش در مرکز پزشکی سدراس-سینای در تلاش برای ایجاد یک سیستم کشت آزمایشگاهی بوده اند که بتواند بلوغ و عملکرد نورون های حرکتی نخاعی مشتق از iPSCها را تقویت کند و به همین منظور سیستم کشتی را طراحی کرده اند که ریز محیط سه بعدی سلول ها در بدن را به خوبی شبیه سازی می کند. آن ها امیدوار هستند که نورون های حرکتی مشتق از iPSCها در این سیستم کشت که در واقع یک سیستم کشت ریز مهندسی شده موسوم به Organ-on-a-chip است به نورون هایی با عملکرد و بلوغ کامل تبدیل شوند و بتوانند از آن ها در درمان بیماری اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) استفاده کرد.

این سیستم Organ-on-a-chip به نحوی طراحی شده است که اجازه هم کشتی سلول های پیش ساز عصبی نخاعی مشتق از iPSCها با سلول های اندوتلیالی ریز عروق مغزی را می دهد و همین امر ریز محیط مناسبی را برای القای تمایز نورون های حرکتی نخاعی و افزایش فعالیت نورونی و بلوغ عملکردی می دهد. هم کشتی سلول ها روی این سیستم Organ-on-a-chip اجازه برهمکنش های عصبی-عروقی را می دهد و همین امر زمینه ساز بلوغ هر چه بیشتر نورون های حرکتی خواهد بود. محققین امیدوارند از پتانسیل این سیستم کشت سلول که اجازه کشت طولانی مدت نورون های حرکتی طناب نخاعی را می دهد برای مطالعه هر چه بیشتر بیماری های مربوط به این نورون ها بویژه ALS و هم چنین غربالگری های دارویی هدفمند استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه