تاریخ انتشار: یکشنبه 18 شهریور 1397
مارموست ها، مدلی موثر برای علایم غیر حرکتی پارکینسون

  مارموست ها، مدلی موثر برای علایم غیر حرکتی پارکینسون

میمون های کوچک دنیای جدید موسوم به مارموست ها می توانند اختلالات خواب، تغییرات در ریتم سیرکادین و مشکلات شناختی بیماران پارکینسونی را به خوبی تقلید کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با ایجاد یک مدل جانوری موثر که بتواند علایم حرکتی و غیر حرکتی بیماری پارکینسون را نشان دهد، محققین شانس بیشتری برای درک مکانیسم های مولکولی مربوط تغییرات مدارهای عصبی مغز طی این بیماری خواهند داشت. اسکن ها شبیه MRI‌و آنالیز بعد از تشریح ممکن است منجر به ایجاد اهداف بالقوه برای درمان های جدید برای بیماران شود.

مارسل دعادی و همکارانش در مرکز تحقیقات پریمات Southwest تگزاس قصد دارند مارموست ها را با استفاده از دستگاهی که به دور گردن آن ها است و شبیه Fitbitsهایی است که انسان برای ردیابی فعالیت و خوابش استفاده می کند، ردیابی کنند. در این مطالعه محققین قصد دارند دریابند که آیا مارموست های کوچک که علایم حرکتی پارکینسون کلاسیک یعنی لرزش را نشان می دهند می توانند مدل موثری برای علایم غیر حرکتی نیز باشند یا خیر. علاوه براین محققین فعالیت ها این جانوران را ضبط خواهند کرد تا دریابند که با گذشت زمان چه مهارت ها یا فعالیت هایی از این جانوران تحت تاثیر بیماری قرار می گیرد.

بیماری پارکینسون نزدیک به یک میلیون نفر را در آمریکا و ده میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است. با پیر شدن جمعیت، وقوع این بیماری عصبی مخرب نیز رو به افزایش است. سالانه فقط در آمریکا نزدیک به 60 هزار مورد جدید از پارکینسون شناسایی می شود. مشخصه اصلی پارکینسون شامل لرزش، حرکات آهسته، مشکلات تعادلی و سفتی و سختی عضلات است. با این حال، علایم غیر حرکتی شامل مشکلات در خواب و مشکلات ذهنی نیز می تواند در این بیماران وجود داشته باشد که مدیریت کردن آن ها را مشکل می سازد. به عقیده محققین استفاده از این مدل های جانوری می تواند راه را برای شناسایی این علایم پارکینسونی هموار سازد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه