تاریخ انتشار: یکشنبه 18 شهریور 1397
زیست پرینت سه بعدی: درمانی برای نابینایی قرنیه در آینده؟

  زیست پرینت سه بعدی: درمانی برای نابینایی قرنیه در آینده؟

آمار ارائه شده بوسیله سازمان سلامت جهانی(WHO) نشان می دهد که نابینایی مربوط به قرنیه و اسکار قرنیه، نزدیک به 15 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است و روز به روز به این آمار اضافه می شود و متاسفانه به دلیل کمبود اهدا کننده قرنیه، شرایط نیز روز به روز بدتر می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین براین باورند که پیشرفت های اخیر در زیست پرینت های سه بعدی، رویکردی جدید را برای تولید ساختارهای زیستی برای مهندسی بافت ارائه داده است و می تواند منجر به جایگزین های قرنیه مصنوعی قابل پیوند شود.

در مطالعه ای جدید دکتر کانون و همکارانش در دانشگاه نیوکاسل از پرینترهای زیستی اکستروژن سه بعدی پنوماتیک برای تولید قرنیه های مصنوعی از جوهر زیستی آلژیناتی با ویسکوزیته کم و کپسوله کننده کراتینوسیت های قرنیه ای استفاده کردند که استرومای طبیعی قرنیه انسانی را تقلید می کند. این قرنیه در حین ساخت با تنظیم سرعت، قطر سوزن و ویسکوزیته جوهر زیستی و ... ساختاری منحنی مانند قرنیه پیدا می کند. در ادامه محققین قصد دارند که زیست سازگاری و قابلیت پیوند این قرنیه ها و قدرت آن ها در حمایت از رشد سلول های اپی تلیالی را تست کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه