تاریخ انتشار: دوشنبه 19 شهریور 1397
ورزش خون افراد چاق را سالم تر می کند

  ورزش خون افراد چاق را سالم تر می کند

ورزش می تواند با تغییر ویژگی های خونی افراد چاق، التهاب را در آن ها کاهش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stemcellportal، چاقی یک چالش بزرگ برای سلامتی محسوب می شود و تقریبا یک سوم بالغین به این عارضه مبتلا هستند. چاقی مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد می کند که از جمله آن ها می توان به بیماری های قلبی و دیابت نوع دو اشاره کرد. بسیاری از مشکلاتی که در زمینه سلامتی افراد چاق برای آن ها پیش می آید مربوط به التهاب های مزمن است. التهاب فرایندی طبیعی در پاسخ به آسیب است اما التهاب طولانی مدت در افراد چاق می تواند به بافت سالم بدن نیز آسیب برساند. برخی از سلول های خاص خونی نیز می توانند التهاب ایجاد کنند. در شرایط خاص این سلول ها به میزان بیشتری در بدن تولید می شوند و می توانند به سایر بافت ها و اندام های بدن نیز پراکنش یافته و موجب از دست رفتن عملکرد در آن ها شوند.

سلول های خونی که مسئول بروز التهاب هستند از سلول های بنیادی موجود در بدن منشا می گیرند. مطالعه ای جدید در دانشگاه اوتاوا برای اولین بار نشان داده است که ورزش کردن مشخصه های این سلول های بنیادی خون ساز را تغییر می دهد و بنابراین تعداد سلول های خونی که ممکن است ایجاد التهاب کنند را کاهش می دهد. این یافته ها توجیهی جدید برای مفید بودن ورزش برای سلامتی در بالغین مبتلا به چاقی است. در این مطالعه، محققین مشخصه های کامل فیزیولوژیک شرکت کنندگان را قبل و بعد از یک برنامه تمرینی شش هفته ای ارزیابی کردند. این برنامه تمرینی شامل سه بار دوچرخه سواری یا دویدن روی تردمیل در هفته و به مدت یک ساعت بود. در ادامه خون شرکت کنندگان جمع آوری شده و سلول های بنیادی خون ساز آن ها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان داد که تمرین، تعداد سلول های بنیادی خون ساز مربوط به تولید سلول های خونی مسئول التهاب را کاهش می دهد.

در ادامه این مطالعه، محققین قصد دارند بررسی کنند که آیا تغییرات در جمعیت های سلول خونی عملکرد عضلات و چربی دخیل در مصرف و ذخیره سازی انرژی را در افراد چاق تغییر می دهد یا خیر.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه