تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 شهریور 1397
زیست پرینت مواد جایگزین استخوان با جوهر زیستی حاوی سلول

  زیست پرینت مواد جایگزین استخوان با جوهر زیستی حاوی سلول

مهندسی بافت استخوان(BTE) یک زمینه علمی در حال تکوین در علم مواد و مهندسی زیستی است که در آن مخققین سعی دارند مواد ایده آل و الهام گرفته از زیست شناسی را برای کمک به ترمیم استخوان بکار گیرند. به همین منظور در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در علم مواد و تکنولوژی های ساخت زیست مواد صورت گرفته است تا سلول ها، پروتئین ها و زیست مواد را با هم ترکیب کنند و یک جایگزین بافتی مناسب را طراحی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای جدید محققین دانشکدده پزشکی درسدن آلمان، یک فرمولاسیون سیمان فسفات کلسیم ترکیب شده با سلول های زنده کپسوله شده در یک جوهر زیستی را برای ایجاد یک پلت فرم و داربست سه بعدی برای مهندسی بافت استخوان تولید کرده اند. این محققین در ابتدا یک پروتکل ساخت را طراحی کردند که بتواند بهینه ترین شرایط را برای زنده ماندن سلول ها درون سیمان فسفات کلسیم فراهم کند. وجود سلول ها درون این سازه زیست پرینت شده کمک می کند که ساخت استخوان از استخوان سازی درون غضروفی تبعیت کند که شامل مراحل غضروف سازی و استخوان سازی است. جوهر زیستی حاوی سلول که در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت مخلوط آلژینات متیل سلولز(alg/mc) بود و سلول های مورد استفاده نیز سلول های بنیادی مزانشیمی بود.

داربست زیست پرینت شده سه بعدی و حاوی سلول، مورد تست های مکانیکی کششی و فشاری قرار گرفت و مشاهده شد که این داربست زیست سازگار می تواند حمایت مکانیکی لازم برای تولید بافت استخوانی جدید را فراهم کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه