تاریخ انتشار: یکشنبه 19 خرداد 1392
طرح سلول درمانی بیماران دوشنی متوقف شد
دکتر لیلا عرب

  طرح سلول درمانی بیماران دوشنی متوقف شد

طرح سلول درمانی بیماران دیستروفی عضلانی دوشنی که از یک سال و نیم پیش آغاز شده بود به خاطرنبودن بودجه لازم برای خرید آنتی بادی های CD133 متوقف شد.
امتیاز: Article Rating
دکتر لیلا عرب مسئول گروه سلول‌درمانی بیماری‌های مغز و اعصاب پژوهشگاه رویان در گفتگو با بنیان اظهار داشت: برای اجرای طرح تحقیقاتی سلول درمانی بیماران دوشنی نیاز به آنتی بادی های CD 133 است که متاسفانه در حال حاضر دسترسی به آن مقدور نیست.
 
وی افزود: دسترسی نداشتن به این آنتی بادی ها، به معنای گران شدن بیش از اندازه آن ها و نبود بودجه لازم برای خرید آنهاست به همین خاطر نمی توانیم این طرح های تحقیقاتی را ادامه دهیم.
 
این پزشک متخصص با اشاره به این که برای تامین بودجه در این بخش از صندوق پژوهشگران و ستاد ریاست جمهوری هم در خواست کمک کرده ایم، تاکید کرد: متاسفانه تا به امروز نه تنها هیچ بودجه ای برای خرید این آنتی بادی ها دریافت نکرده ایم بلکه پاسخ روشنی هم از این نهادها به ما نرسیده است.
 
عرب با تاکید بر این که این طرح در همان مرحله نخست باقی ماند ، خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح سه موش خریداری شد و به دو موش سلول های CD133  تزریق شد و به نتایج قابل قبولی هم رسیدیم. اما این آزمایش نیاز به تکرار داشت و برای مرحله دوم نیاز به آنتی بادی های CD133  داشتیم اما بودجه ای برای خرید آنها نداشتیم و این طرح در همان مرحله باقی ماند. 
بیماری بکر، همان دیستروفی است
او با اشاره به این که بیماری بکر، همان دیستروفی است اما این بیماران وضعیت بهتری نسبت به دوشنی ها دارند، بیان کرد: برای سلول درمانی بیماران بکرهم سلول های مناسب CD 133 عضله است که نیازمند همان آنتی بادی ها هستند و برای این گروه از بیماران نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته و تا تامین نشدن بودجه همچنان متوقف است.
 
وی در خاتمه گفت: امیدواریم از سوی خیرین یا دولت هزینه ای برای این طرح های تحقیقاتی در نظر گرفته شود تا بتوانیم آنتی بادی ها را خریداری کنیم. در غیر این صورت طرح سلول درمانی بیماری های فلج مغزی ، دوشن و بکر همچنان متوقف خواهد ماند. 
لازم به ذکر است، شایع‌ترین و شدیدترین نوع از بیماری‌های دیستروفی ماهیچه‌ای از گونه (X پیوند یافته) و ژنتیکی است. از عوارض اصلی این بیماری تحلیل و نابودی ماهیچه‌های ارادی (که در کنترل بدن نقش حیاتی دارند) است که در مواقع شدید نهایتاً منجر به عدم توانایی در راه رفتن ،۹۶% معلولیت، مشکلات تنفسی و مرگ می شود.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 12 شهریور,1392

داود

لطفا از طریق صدا و سیما و رسانه ها بیماری عضلانی را مطرح کنید تا مجبور به پیگیری آن شوند مگر چقدر بودجه میخواهد اینقدر درآمد نفتی داریم 0.1 درصد یک روز درآمد نفت را به این کار اختصاص بدهند.

دوشنبه, 24 تیر,1392

ارمین

یعنی چی بودجه نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس ما چیکاااااااار کنیم؟؟؟؟؟/
ولی هیچ کدوم از شما ها جای ما نیستید که درک کنید چه میکشیم.
ترو خدا کاری بکنید بخدا قسم داره برای خیلی از ماها دیر میشه.
به گوش دولت جدید برسونید که بودجه لازم برای این نوع بیماری اختصاص بده .
با تشکر

شنبه, 08 تیر,1392

حمید

پس ما خانوادها که با این بیماری دست وپنجه نرم می کنیم چیکار باید بکنیم

پنجشنبه, 06 تیر,1392

علی

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حایل / کجا دانند حال ما سبک بالان ساحل ها

شنبه, 25 خرداد,1392

تنها

مرده شور این دولتو که اینجوررررررررررررررررررررررررررررررررر بی مسولیته

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه