تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 شهریور 1397
گسترش برنامه پیوند خون و مغز استخوان بوسیله مرکز سرطان Langone’s Perlmutter

  گسترش برنامه پیوند خون و مغز استخوان بوسیله مرکز سرطان Langone’s Perlmutter

برای پیشرفت بیشتر در مطالعه و درمان سرطان های خون، مرکز سرطان Langone’s Perlmutter نیویورک برنامه جامعی را در مورد گسترش پیوند خون و مغز استخوان ارائه کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، این برنامه شامل پیوندهای آلوژن و اتولوگ در بزرگسالان و پیوندهای اتولوگ در کودکان به منظور درمان طیف وسیعی از سرطان های خونی از جمله لوکمیا، لنفوما و مولتیپل میلوما است. این مرکز اخیرا تاییدیه بنیاد اعتباری سلول درمانی(FACT) را برای انجام پیوندهای آلوژن بالغ دریافت کرده است. پیوندهای اتولوگ از سلول های خونی یا محصولاتی خونی خود بیمار برای پیوند استفاده می کند و پیوندهای آلوژن از سلول ها یا مشتقات مربوط به یک اهدا کننده مناسب استفاده می کنند. بیشتر این پیوندها از سلول های بنیادی خون ساز یا سلول های بنیادی مزانشیمی برای درمان بیماری ها استفاده می کنند. بر مبنای برنامه ارائه شده بوسیله این مرکز سرطان می توان با انجام تمهیدات خاص از پیوندها یا اهدا کننده های نیمه مشابه(haploidentical or half-match) نیز برای پیوند استفاده کرد. این گزینه پیوندی می تواند بر محدودیت های موجود در جهت یافتن یک گیرنده حقیقی غلبه کند.

هم چنین بخشی از این برنامه در جهت جلوگیری از بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) طراحی شده است که یک اختلال تهدید کننده حیات بعد از پیوند خون و مغز استخوان است. کارآزمایی های بالینی در این مرکز ترکیبات دارویی خلاقانه ای را برای مهار GvHD استفاده کرد اند که از جمله آن ها می توان به سیکلوفسفامید و مهار کننده های تیروزین کینازی اشاره کرد.

محققین این مرکز امیدوارند بتوانند با برنامه هایی که دارند راه را برای گسترش پیوندهای سلولی و نجات جان بیماران هموار سازند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه