تاریخ انتشار: شنبه 24 شهریور 1397
سرمایه گذاری  در پروژه ای جدید برای مبارزه با فیبروز مربوط به دیستروفی عضلانی دوشن

  سرمایه گذاری در پروژه ای جدید برای مبارزه با فیبروز مربوط به دیستروفی عضلانی دوشن

دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) یکی از شایع ترین بیماری های مادرزادی در جهان است که از هر 3500 کودک یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری بدلیل موتاسیون در ژن دیستروفین رخ می دهد و منجر به تخریب عضلانی پیشرونده می شود و متاسفانه درمان موثری برای آن وجود ندارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، یکی از دلایل اصلی پیشرفت دیستروفی عضلانی دوشن، فیبروز است که در واقع تجمع بافت اسکار در بافت عضلانی است که منجر به سفتی و ضعف عضلانی می شود.

در مطالعه ای جدید محققین کمپانی AbCellera Biologics با همکاری محققین دانشگاه بریتیش کلمبیا سعی در کشف، تست و ایجاد آنتی بادی های درمانی برای درمان فیبروز همراه با دیستروفی عضلانی دوشن دارند. دیدن این امر که سال ها سرمایه گذاری در زمینه علوم پایه در حال تبدیل شدن به درمانی برای بیمارانی است که به آن نیاز دارند و می تواند مزایای اقتصادی زیادی داشته باشد، بسیار خرسند کننده خواهد بود. در این مطالعه کمپانی AbCellera Biologics و دانشگاه بریتیش کلمبیا سعی دارند خلا موجود بین تحقیقات پایه و بازار تجارت را پر کنند و به همین دلیل سرمایه گذاری وسیعی در زمینه تحقیقات مبتنی بر ژنومیک خواهند داشت. بودجه برآورد شده برای این مطالعه حدود 5/6 میلیون دلار خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه