تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 مهر 1397
راهی برای مشاهده بسته شدن لوله عصبی جنینی در حین تکوین جنین

  راهی برای مشاهده بسته شدن لوله عصبی جنینی در حین تکوین جنین

در هفته های اولیه و حیاتی بارداری و قبل از این که حتی خود مادر هم متوجه باردار شدنش باشد، لوله عصبی جنین که به صورت ساختاری توخالی و ساخته شده از سلول ها است شکل می گیرد. این لوله عصبی در آینده مغز و طناب نخاعی را بوجود خواهد آورد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اخیرا انستیتو ملی سلامت(NIH) بودجه ای 2/3 میلیون دلاری را در اختیار پروفسور کریل لارین قرار داده است دلیل این امر که چرا لوله عصبی در اغلب جنین ها بسته می شود ولی در برخی از جنین ها نیز  بسته شدن آن  کامل نمی شود و این منجر به نواقص تولد مانند spina bifida و آننسفالی می شود. نواقص لوله عصبی، دومین دلیل شایع نواقص تولد ساختاری در انسان ها است که سالانه نزدیک به 500 هزار تولد را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می دهد.

کریل لارین و همکارانش در دانشگاه مریلند تکنولوژی جدیدی را ایجاد کرده اند که اسپکتروسکوپی Brillouin و توموگرافی کوهرنس اپتیک(OCT) برای مشاهده فاکتورهای مکانیکی در زمان بسته شدن لوله عصبی با هم ترکیب می کند. تکنولوژی OCT معمولا برای ارزیابی شبکیه استفاده می شود، و یک تکنولوژی تصویربرداری است که از امواج نوری برای گرفتن تصاویر برش عرضی استفاده می کند. اسپکتروسکوپی Brillouin یک تکنولوژی پراکنش نور است که سفتی بافت را حس می کند، این سفتی بافت موجب موفقیت در بسته شدن لوله عصبی می شود. طی تکوین نامناسب، نواحی وجود دارد که سفتی کمی دارند و در نتیجه به طور مناسبی تا نمی خورند. این تکنولوژی ترکیبی از قدرت هر دو تکنولوژی گفته شده استفاده می کند: OCT تکوین لوله عصبی را تصویربرداری می کند و هم زمان اسپکتروسکوپی Brilloin ویژگی های مکانیکی آن را بررسی می کند. درک نحوه عملکرد نیروهای مکانیکی کنترل کننده بسته شدن لوله عصبی در جنین در حال تکوین می تواند به دستکاری لوله عصبی و اطمینان از تکوین عصبی مناسب لوله عصبی کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه