تاریخ انتشار: شنبه 07 مهر 1397
مارکر ژنتیکی جدیدی که به تشخیص سرطان پروستات تهاجمی کمک می کند

  مارکر ژنتیکی جدیدی که به تشخیص سرطان پروستات تهاجمی کمک می کند

محققین ارتباط بین موتاسیون های ژنتیکی خاص، تهاجمی بودن سرطان پروستات، خطر تکوین بیماری و نرخ بقای ضعیف تر بیماران را کشف کرده اند. این ژن ANO7 نام دارد و می تواند نقش حیاتی را در تشخیص بیماران مبتلا به سرطان پروستات بازی کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حال حاضر راه مشخصی برای تشخیص سرطان پروستات تهاجمی در مراحل اولیه وجود ندارد. موتاسیون های ژنتیکی که می توانند منجر به بروز این سرطان شوند، می توانند در تست های تشخیصی مورد استفاده قرار گیرند و از آن ها به عنوان ابزاری برای تشخیص زودهنگام بیماری و هدف قرار دادن بیماری استفاده شود.

در مطالعه ای جدید، محققین DNA مربوط به 1700 بیمار مبتلا به سرطان پروستات را مورد مطالعه قرار داده و آن ها را با افراد سالم مورد مقایسه قرار دادند تا موتاسیون های ژنتیکی مربوط به سرطان پروستات را شناسایی کنند. آن ها دریافتند که تغییرات ژنتیکی کوچک در ژن ANO7 می تواند خطر ابتلای بیماران به سرطان پروستات تهاجمی را افزایش دهد. به همین دلیل آن ها بر این باورند که تست های ژنتیکی که بتوانند موتاسیون های ANO7 را شناسایی کنند می توانند به شناسایی زودهنگام سرطان در بیماران کمک کنند و همین امر فرصت کافی را در اختیار محققین و پزشکان قرار می دهد تا راه درمانی درستی را برای مقابله با سرطان پروستات انتخاب کنند. در این مطالعه، آنالیزهای نمونه های بافتی تومورهای پروستات نشان داد که موتاسیون های ANO7 با فعال تر شدن ژن همراه است و همین امر موجب می شود که با فعال شدن سلول های بنیادی سرطانی بافت پروستات، این سرطان به صورت تهاجمی تر در آید. محققین بر این باورند که موتاسیون های ANO7 هم می تواند هدفی برای تشخیص تهاجمی بودن سرطان پروستات باشد و هم این که هدفی برای ایجاد درمان های جدید برای بیماری باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه