تاریخ انتشار: دوشنبه 09 مهر 1397
بهبود مدل های موشی انسانی شده برای تحقیقات سرطان سر و گردن

  بهبود مدل های موشی انسانی شده برای تحقیقات سرطان سر و گردن

مطالعه ای جدید حاکی از پیشرفت قابل توجه به سمت ایجاد مدل های موشی انسانی شده کامل است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، تاکنون مدل کاملی برای مطالعه برهمکنش های ایمنی انسانی وجود نداشته است و همه مدل ها با محدودیت هایی همراه بوده اند اما آن چه مهم است این است که موفقیت ها در این زمینه رو به افزایش است.

با استفاده از نه تنها سلول های بنیادی و پیش ساز خون ساز انسانی، بلکه سلول های بنیادی مزانشیمی برای ایجاد سیستم ایمنی انسانی در موش، محققین دانشگاه کلرادو توانسته اند سیستم ایمنی را در موش ایجاد کنند که ارائه کننده سیستم ایمنی انسانی است و می تواند در تست های ایمنی درمانی نتایج واقعی تری را نشان دهد. به عقیده محققین برای تولید این سیستم ایمنی انسانی شده هم به سلول های بنیادی و پیش ساز خون ساز انسانی و هم سلول های بنیادی مزانشیمی نیاز است. سلول های بنیادی خون ساز به سلول های T و B تبدیل می شوند و سلول های بنیادی مزانشیمی به مغز استخوان کمک می کنند که سلول های خونی، فیبروبلاست و ماکروفاژ بیشتری را تولید کند. سلول های بنیادی مزانشیمی استفاده شده در این مطالعه از خون بند ناف مشتق شده بودند و قبل از تزریق به موش در مقادیر کافی تکثیر شدند.

در این مطالعه استفاده از سلول های بنیادی و پیش ساز خون ساز و هم چنین سلول های بنیادی مزانشیمی منجر به تولید مدل موشی انسانی شده ای با سلول های ایمنی دو برابر در مغز استخوان شد. افزایش سلول های ایمنی مغز استخوان، سطح سلول های ایمنی انسانی بالغ موجود در سیستم گردش خون موش را تا 38 برابر افزایش داد. این سلول های ایمنی نه تنها در جریان خون بلکه در تومورها نیز افزایش یافتند. میزان سلول های T، سلول های B و ماکروفاژها در تومورهای موشی به طور قابل توجهی افزایش یافت به نحوی که میزان آن ها دو تا هشت برابر بیشتر از مدل های موشی انسانی شده ای بود که در تولید آن ها تنها از سلول های بنیادی و پیش ساز خون ساز استفاده شده بود. به عقیده محققین این مدل موشی مدرن به محققین اجازه می دهد که برهمکنش سیستم ایمنی انسانی با تومورهای با منشا انسانی را به خوبی بررسی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه