تاریخ انتشار: دوشنبه 09 مهر 1397
نرخ 50 درصد بهبودی موش های مدل برای لوکمیای حاد با استفاده از یک داروی آزمایشگاهی

  نرخ 50 درصد بهبودی موش های مدل برای لوکمیای حاد با استفاده از یک داروی آزمایشگاهی

تیمی از محققین در مرکز لوتنبرگ یک داروی زیستی جدید را تولید کرده اند که در موش های مدل برای لوکمیای حاد، نرخ درمان 50 درصد نشان داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، لوکمیا منجر به تولید مقادیر زیاد از پروتئین های متنوعی می شود که با همکاری سلول های لوکمیایی منجر به رشد سریع سلول ها شده و از آن ها در برابر شیمی درمانی محافظت می کنند. امروزه، اغلب داروهای زیستی سرطان که برای درمان لوکمیا استفاده می شوند، تنها پروتئین های منفرد سلول های لوکمیایی را هدف قرار می دهند. با این حال، طی درمان های هدفمند، سلول های لوکمیایی سریعا سایر پروتئین ها را برای بلوک کردن داروها فعال می کنند. نتیجه این امر، ایجاد سلول های بنیادی لوکمیایی مقاوم به دارو است که رشد سریعی دارند و منجر به عود مجدد بیماری می شوند.

در این میان دکتر بن نریاح و همکارانش در مرکز لوتنبرگ، داروی جدیدی را تولید کرده اند که شبیه بمب خوشه ای عمل می کند و می تواند هم زمان چندین پروتئین لوکمیایی را هدف قرار دهد و مانع از این می شود که سلول های لوکمیایی قادر به فعال سازی سایر پروتئین های نباشند و نتوانند از درمان فرار کنند. در واقع این تک دارو که BioTheryX نام دارد، عملکرد سه یا چهار دارو را به تنهایی انجام می دهد. مهم ترین نکته در استفاده از این دارو، ریشه کن کردن سلول های بنیادی لوکمیایی بوسیله این دارو است که چالشی بزرگ در درمان سرطان محسوب می شوند و آن ها را دلیل متاستاز و عود مجدد سرطان بعد از درمان می دانند. به عقیده بن ریاح و همکارانش دوز ساده ای از این داروی جدید می تواند منجر به درمان لوکمیا شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه