تاریخ انتشار: شنبه 14 مهر 1397
موثر بودن آنتی بیوتیک ها در کارآزمایی بالینی سرطان سینه

  موثر بودن آنتی بیوتیک ها در کارآزمایی بالینی سرطان سینه

محققین در تلاش برای مبارزه با سرطان، اولین کارآزمایی بالینی موفق را در مورد اثرات آنتی بیوتیک داکسی سیکلین(Doxycycline) روی عود مجدد سرطان سینه در بیماران بعد از جراحی انجام داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medicalxpress، بیماران مبتلا به سرطان سینه، به مدت 14 روز قبل از جراحی آنتی بیوتیک داکسی سیکلین را به صورت خرواکی دریافت کردند و تقریبا در همه آن ها مشاهده شد که تعداد سلول های بنیادی سرطانی به میزان قابل توجهی کاهش یافت. سلول های بنیادی سرطانی را مسئول اصلی، متاستاز، مقاومت درمانی و عود مجدد سرطان ها می دانند.

این مطالعه که روی گروه اندکی از بیماران(15 نفر) در دانشگاه بیمارستان پیزای ایتالیا صورت گرفته است، این امیدواری را ایجاد کرده است که با استفاده از یک داروی ارزان قیمت و البته موثر بتوانیم مانع از رشد سرطان و مهار آن شویم. داکسی سیکلین یکی از شایع ترین آنتی بیوتیک های تجویزی است که در درمان پنومونی،‌سینوزیت، کلامیدیا، سفلیس، وبا و بیماری Lyme موثر است. آنالیزهای ایمنوهیستوشیمی که روی اثرات این داروی مورد تایید FDA صورت گرفته است نشان می دهد که این دارو بیان بیومارکرهای  بنیادینگی موسوم به CD44 و ALDH1 را تا 67 درصد کاهش دهد. کاهش سلول های بنیادی سرطانی به معنی کاهش مقاومت درمانی و عود مجدد سرطان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه