تاریخ انتشار: دوشنبه 16 مهر 1397
سلول های بنیادی پوستی طی خودنوزایی سیگنال هایی را از سلول های مجاور دریافت می کنند

  سلول های بنیادی پوستی طی خودنوزایی سیگنال هایی را از سلول های مجاور دریافت می کنند

بزرگ ترین اندام بدن یعنی پوست، بر مبنای یک برنامه هفتگی خودش را بازسازی می کند. برای انجام این هدف، پوست جمعیت سلول های بنیادی خودنوزایی کننده اش را حفظ می کند. این سلول های بنیادی پوستی می توانند انواع مختلف سلول های موجود در بدن را تولید کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، خود نوزایی سلول های بنیادی پوستی نیازمند تنظیم بسیار دقیق است و تقسیم کنترل نشده این سلول ها می تواند منجر به بیماری هایی مانند سرطان شود. محققین دانشگاه Yale کشف کرده اند که چگونه جمعیت سلول های بنیادی فرایند حیاتی خودنوزایی را کنترل می کنند. یکی از محدودیت های مطالعه جمعیت سلول های بنیادی خودنوزایی کننده، ناتوانی برای ردیابی هم زمان توانایی سلول های بنیادی در خود نوزایی و یا تمایز به سلول های پوستی بالغ است. به این منظور محققین با استفاده از شکلی خلاقانه از تصویربرداری زنده فضایی-زمانی از سلول های بنیادی در موش، دریافته اند که مرگ یا تمایز سلول های مجاور منجر به این می شود که سلول های بنیادی پوستی خودنوزایی کنند. به طور جالب تر این که، آن ها دریافته اند که این فرایند یک جهتی است، بدین معنی که تمایز یک سلول بنیادی می تواند منجر به تقسیم یا خودنوزایی سلول مجاور شود اما خود نوزایی خود منجر به شروع تمایز در سلول های مجاور نمی شود.

این یافته بسیار جالب است زیرا یک تغییر را در مکانیسم های هموستازی در پوست در حال تکوین در مقایسه با پوست بالغ نشان می دهد. در یک جنین، تمایز سلول های بنیادی تمایز سلول های مجاور را تنظیم می کند، در حالی که در اپی درم بالغ، به نظر می رسد که سلول های مجاور مسئول پیشبرد خودنوزایی جمعیت سلول های بنیادی هستند. محققین نتایج خودشان را با مجبور کردن سلول های بنیادی به تمایز در شرایط آزمایشگاه ثابت کردند و نشان دادند که این سلول های مجاور القا شده تقسیم می شوند و متحمل خودنوزایی می شوند. این یافته ها دیدگاه های مهمی را در مورد زیست شناسی پشت خودنوزایی سلول های بنیادی، در یکی از دینامیک ترین اندام های بدن به نام پوست ارائه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه