تاریخ انتشار: دوشنبه 16 مهر 1397
کارآزمایی های بالینی حاکی از موثر بودن خون بند ناف برای درمان سکته است

  کارآزمایی های بالینی حاکی از موثر بودن خون بند ناف برای درمان سکته است

آمارهای اخیر نشان می دهد که هر 40 ثانیه یک نفر در آمریکا دچار سکته می شود و با افزایش سن، شیوع حملات قلبی هم در زنان و هم در مردان افزایش می یابد. همین امر موجب شده است که سکته دلیل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در سال های اخیر درمان های مبتنی بر سلول یا سلول درمانی ها با هدف بهبود شرایط بیمار مبتلا به ایسکمی به عنوان یک گزینه درمانی مد نظر قرار گرفته شده است. این سلول درمانی ها می توانند جریان خون را به ناحیه ایسکمی شده باز گردانند که این امر از طریق تعدیل سیستم ایمنی و ترشح فاکتورهای عصب زا و رگ زا و کاهش حجم ناحیه انفارکته صورت می گیرد. در این میان خون بند ناف یک منبع غنی از سلول های بنیادی بی خطر، به راحتی در دسترس، قابل حفاظت انجمادی شدن و از نظر ایمنی قابل تحمل را ارائه می کنند.

لاسکویتز و همکارانش به ارزیابی اثرات یک بار تزریق درون سیاهرگی واحدهای خون بند ناف آلوژن به ده گیرنده(مردان بالغ 18 تا 90 ساله، با میانگین 5/65 سال) تزریق کردند. نتایج نشان داد که 12 ماه بعد از تزریق استفاده از این سلول ها بی خطر بوده است و ارزیابی های صورت گرفته طی MRI نیز نشان داد که حجم ناحیه انفارکته شده کاهش یافته است. محققین بر این باورند که با گذشت مدت زمان بیشتر و انجام آزمایش های بیشتر می توان به مفید بودن سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای بیمارانی که دچار سکته شده اند، امیدوار بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه