تاریخ انتشار: شنبه 21 مهر 1397
طراحی دستگاهی که قابلیت شناسایی و به دام انداختن سلول های سرطانی موجود در گردش خون را دارد

  طراحی دستگاهی که قابلیت شناسایی و به دام انداختن سلول های سرطانی موجود در گردش خون را دارد

محققین دانشگاه تگزاس در آرلینگتون توانسته اند یک دستگاه پزشکی قابل پیوند را در اروپا ثبت اختراع کنند که سلول های سرطانی موجود در گردش خون را جذب می کند و می کشد. این دام سرطانی می تواند به عنوان ابزاری تشخیصی و درمانی برای سرطان متاستازی استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه تگزاس دستگاه طراحی شده بوسیله خودشان را "تله سوسک" نامیده اند که در آن مقداری طعمه قرار می دهند و سوسک ها به آن جا می روند و در نهایت می میرند. در این دستگاه پزشکی قابل پیوند، پزشکان عوامل زیستی را درون سیستم می گذارند تا سلول های سرطانی را جذب کرده و بکشند. این روش می تواند هم در تشخیص و هم در درمان سرطان متاستازی موثر باشد و می تواند در ترکیب با شیمی درمانی و پرتو درمانی های مرسوم برای مقابله با سرطان به کار گرفته شود.

این دستگاه که اندازه نانویی دارد از طریق یک سوزن به زیر پوست تزریق می شوند و با آزادسازی شیموکین ها و پروتئین های مختلف، سلول های سرطانی موجود در جریان خون را جذب می کنند و در ادامه آن ها را در معرض عامل شیمی درمانی قرار می دهند تا آن ها را بکشند. این تله سرطانی در آزمایشگاه تست شده است و موثر بودن آن برای انواع مختلف سلول های سرطانی از جملع ملانوما، سرطان پروستات، سینه، ریه، لوکمیا و مری تست شده است. محققین امیدوارند ظرف یک سال آینده بتوانند از این دستگاه در مطالعات بالینی انسانی استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه