تاریخ انتشار: شنبه 21 مهر 1397
مصرف قند بوسیله سلول های بنیادی به آن ها در مبارزه با التهاب کمک می کند

  مصرف قند بوسیله سلول های بنیادی به آن ها در مبارزه با التهاب کمک می کند

مطالعه ای جدید نشان می دهد که متابولیسم انرژی بوسیله سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی(hMSCs) می تواند هدف قرار گیرد و توانایی آن ها برای تقویت بازسازی بافت را افزایش دهد. این مطالعه استراتژی را ارائه می کند که پتانسیل کاربرد در سلول درمانی ها را دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در سال های اخیر، سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی به عنوان یک محصول جدید در درمان بیماری های مختلف مورد توجه قرار گرفته اند. یافته های موجود نیز نشان می دهد که این سلول های بنیادی با تمایز به سلول ها یا بافت هدف می توانند جایگزین سلول های از دست رفته یا آسیب دیده شوند. این سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند با هماهنگ سازی چندین بخش از سیستم ایمنی و آزادسازی فاکتورهای تعدیل کننده ایمنی، بازسازی بافتی را افزایش دهند. بنابراین درک مکانیسم های مربوط به پلاریزاسیون ایمنی بوسیله سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی و عملکرد ترشحی این سلول های بنیادی برای تقویت نتایج درمانی بسیار حیاتی است.

در مطالعه ای جدید در کالج مهندسی FAMU-FSU، محققین گزارش کرده اند که متابولیسم انرژی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی، نقش اساسی در تنظیم ویژگی های سرکوب کنندگی آن ها بازی می کند. پیش از این نقش متابولیسم انرژی سلول های بنیادی مزانشیمی در تعدیل ایمنی مشخص شده بود و در این مطالعه نیز محققین نشان دادند که در حضور محرک های التهابی، سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی متابولیسم انرژی شان را به سمت فنوتیپ گلیکولیتیک اولیه می برند و این تغییرات متابولیکی برای حمایت از سیتوکین های کلیدی سرکوب کننده ایمنی حیاتی است. این نشان می دهد که بازجذب و مصرف افزایش یافته گلوکز، اثرات سرکوب کننده ایمنی سلول های بنیادی مزانشیمی را تقویت می کند و هدف قرار دادن مصرف انرژی سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند روی نتایج درمانی استفاده از آن ها تاثیر گذار باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه