تاریخ انتشار: شنبه 21 مهر 1397
ژنتیک اجازه پیش بینی بیماری های شخصی را برای سرطان های خونی مزمن می دهد

  ژنتیک اجازه پیش بینی بیماری های شخصی را برای سرطان های خونی مزمن می دهد

محققین روشی موفقیت آمیز را ارائه کرده اند که پیش بینی های شخصی صحیح را برای نتایج آینده بیماری و بیماران مبتلا به انواع خاص سرطان های خونی مزمن می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، نئوپلاسم های میلوپرولیفراتیو، گروهی از سرطان های خونی هستند که نزدیک به 30 هزار نفر را در بریتانیا به خود مبتلا کرده اند. این سرطان، مشکلی مزمن و طولانی مدت است و بیماران در معرض خطر لخته شدن و خونریزی قرار می گیرند. علاوه بر این، این سرطان می تواند پیشرفت کرده و به اشکال پیشرفته تر بیماری از جمله لوکمیای حاد تبدیل شود. این امر که بیماران از آینده بیماری شان مطلع باشند و بدانند که شرایط برای شان چگونه پیش می رود، امری مهم است.

در مطالعه ای جدید در انستیتو Wellcome Sanger و انستیتو سلول های بنیادی کمبریج، محققین اطلاعات ژنتیکی و بالینی گسترده را برای پیش بینی پیش آگهی بیماران مبتلا به نئوپلاسم های میلوپرولیفراتیو ترکیب کرده اند. هم چنین آن ها هشت زیر گروه ژنتیکی مختلف از این بیماری را شناسایی کرده اند که الگوهای بیماری بالینی و پیش آگهی بیمار را به هم مرتبط می سازد. این مطالعه می تواند منجر به پزشکی شخصی برای بیماران مبتلا به سرطان های خونی شود و به پزشکان کمک می کند بیمارانی که آینده درمانی بهتری دارند را از سایر بیماران تشخیص دهند.

در این مطالعه، محققین برای درک فاکتورهای زیستی که موجب نئوپلاسم های میلوپرولیفراتیو می شوند، 69 ژن سرطانی مربوط به 2000 بیمار مبتلا به این مشکل خونی را بررسی کردند. با استفاده از اطلاعات ژنتیکی بدست آمده، آن ها هشت زیر گروه مختلف از این سرطان ها را شناسایی کردند. این زیرنوع های ژنتیکی از نظر بالینی با یکدیگر متفاوت هستند که نشان می دهد که محققین تفاوت های واقعی بین گروه های بیماران را شناسایی کرده اند.

ترکیب اطلاعات ژنتیکی هر فرد با اطلاعات بالینی مربوط به وی، محققین را قادر ساخت که روشی را ایجاد کنند که پیش بینی شخصی بیماری و شرایط آن در آينده را برای هر بیمار مقدور می سازد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه