تاریخ انتشار: یکشنبه 22 مهر 1397
قلب نوزاد خوک می تواند بعد از حمله قلبی بهبود یابد

  قلب نوزاد خوک می تواند بعد از حمله قلبی بهبود یابد

محققان دریافتند قلب نوزادان خوک یک توانایی قابل توجه دارد. آن ها می توانند تقریبا به طور کامل بعد از حملات قلبی خود را درمان کنند. این ظرفیت بازیابی کوتاه مدت است و تا سه روز بعد از تولد از بین می رود.
امتیاز: Article Rating

 به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه توسط محققین دانشکده آلاباما انجام شد و نخستین بار است که توان بازسازی عضلات قلب در پستانداران بزرگ دیده می شود. درمان بیماری های قلبی مادرزادی در کودکان انسان تازه متولد، در صورتی که فورا بعد از تولد انجام شود می تواند انجام شود. برای این کار باید دانست چه عاملی باعث می شود بازسازی قلب چند روز پس از تولد متوقف شود. توانایی تقسیم دوباره ی سلول های قلبی می تواند در بازسازی بافت قلب انسان پس از حمله قلبی موثر باشد که می تواند مانع از فیبروتیک شدن بافت قلب گردد که باعث ایجاد حملات قلبی در آینده می شود. بر اساس مطالعه ی صورت گرفته مشاهده گردید یک روز پس از تولد خوکی که مورد حمله ی قلبی قرار گرفته است، قلب می تواند خود را بازیابی نموده و توان پمپاژ  داشته باشد. قلب خوک سه روزه که مورد حمله ی قلبی قرار گرفته، از لحاظ ساختاری و عملکردی آسیب بیشتری دیده است و در خوک دو روزه این مقدار آسیب کمتر می باشد و بافت قلب به مقدار کمی ترمیم شده است. محققین همچنین دریافتند فعالیت چرخه ی سلول که با محاسبه ی تعداد مارکرهای سلول محاسبه می شود در هنگام حمله قلبی خوک یک روزه ی تازه متولد شده طولانی تر می باشد. بنابراین به نظر می رسد در این پستانداران بزرگ تازه متولد شده حمله ی قلبی حاد، چرخه ی سلولی را برای نجات سلول های عضلانی قلب (کاردیومیوسیت) فعال می سازد و تقسیم جدید سلول ها باعث جایگزین شدن آن ها به جای کاردیومیوسیت مرده پس از آسیب می شود و در نتیجه آسیب را درمان می نماید. مطالعات نشان داد آسیب وارده به سلول های قلبی دو روز پس از تولد ترمیم می شود اما ظرفیت ترمیم سلول های قلبی به سرعت از بین می رود. تعیین مسیر سیگنالینگ و سیگنال هایی که باعث از بین رفتن این خاصیت در سلول های قلبی پس از گذشت چندین روز می شوند موضوع مهمی است که در مطالعات آینده باید به آن پرداخته شود. حیوانات ابتدایی تر مانند گورخرماهی و سمندر آبی می توانند بافت قلبی خود را در حین حیاتشان بازسازی نمایند. اما پستانداران در بزرگسالی توان بازسازی بافت قلبی خود را پس از حمله ی قلبی ندارند. اغلب رشد قلب پستانداران پس از تولد بصورت بزرگ شدن کاردیومیوسیت ها و نه افزایش تقسیم سلول ها می باشد.

محققین در این مطالعه با بررسی توالی RNA خوک های تازه متولد شده، بیان ژن هایی که در بازسازی قلب نقش دارند را بررسی نمودند و تفاوت های میان آن ها را یافتند. این مطالعه برای بررسی توان بازسازی سلول های قلبی در پستانداران بزرگ  چهار سال به طول انجامید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه