تاریخ انتشار: یکشنبه 22 مهر 1397
پیوند میکروبیوم مدفوع به احیای باکتری های سودمند در بیماران سرطانی کمک می کند

  پیوند میکروبیوم مدفوع به احیای باکتری های سودمند در بیماران سرطانی کمک می کند

محققین مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering نشان داده اند که پیوند میکروبیوم مدفوع اتولوگ(auto-FMT) یک روش بی خطر و موثر برای کمک به جایگزین کردن باکتری های گوارشی سودمند در بیماران سرطانی است که طی پیوند سلول های بنیادی خون ساز آلوژن به دلیل مصرف شدید آنتی بیوتیک ها این باکتری های سودمند را از دست می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در این مطالعه، بیمارانی که به دلیل پیوند سلول های بنیادی خون ساز و مصرف آنتی بیوتیک میکروبیوم گوارشی شان را از دست داده بودند به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه مورد درمان های استاندارد قرار گرفتند و گروه دیگر میکروبیوم مدفوع اتولوگ(auto-FMT) را دریافت کردند. محققین دریافتند که auto-FMT ظرف مدت کوتاهی (در حد چند روز) منجر به ریکاوری باکتری های سودمند گوارشی تا حد طبیعی می شود و عملکردهای گوارشی، ایمنی و سایر عملکردهای ضروری بیمار را احیا می کند. با استفاده از درمان های استاندارد، چندین هفته طول می کشد که باکتری های سودمند بعد از آنتی بیوتیک درمانی ریکاوری شوند و همین امر بیماران را در معرض خطر بیماری های عفونی قرار می دهد.

این مطالعه مهم نشان می دهد که مداخله بالینی با استفاده از auto-FMT می تواند اثرات مختل کننده مربوط به استفاده از آنتی بیوتیک ها را به میزان بسیار زیادی معکوس کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه