تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 مهر 1397
انسان ده برابر بیشتر از آن چیزی که تصور می شود سلول بنیادی خون ساز دارد

  انسان ده برابر بیشتر از آن چیزی که تصور می شود سلول بنیادی خون ساز دارد

انسان های بالغ در مقایسه با آن چه پیش از این تصور می شد، سلول های بنیادی خون ساز بیشتری در مغز استخوان شان دارند که این تعداد بین 50 تا 200 هزار سلول بنیادی متغیر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در انستیتو ولکام سنگر با استفاده از توالی یابی کل ژنوم به آنالیز شجره خانوادگی سلولی پرداخته اند و امیدوارند که کار آن ها منجر به دیدگاه های جدیدی در مورد نحوه تکوین سرطان شود و یا این که نشان دهد که چرا برخی از سلول درمانی ها در مقایسه با برخی دیگر موثرتر هستند. همه اندام ها در بدن ما به منظور حفظ عملکردشان به سلول های بنیادی تکیه دارند. در این میان، سلول های بنیادی خونی در تولید خون نقش دارند و برای درمان هایی مانند پیوند مغز استخوان استفاده می شوند. با این حال، سلول های بنیادی خون ساز در انسان به طور کامل در انسان درک نشده اند و حتی برخی از ساده ترین سوال ها مانند تعداد آن ها در خون و یا تغییرات آن ها طی روند پیری نیز جواب داده نشده است.

برای اولین بار محققین توانسته اند تعیین کنند که چه تعداد سلول بنیادی خون ساز به طور فعال در انسان سالم وجود دارند. به این منظور آن ها از یک روش مرسوم استفاده کردند که در اکولوژی برای ردیابی اندازه جمعیت استفاده می شود و بر مبنای آن بر آوردند که در هر لحظه بین 50 تا 200 هزار سلول بنیادی در خون یک انسان بالغ وجود دارد. محققین دریافته اند که طی کودکی تعداد سلول های بنیادی در خون به سرعت افزایش می یابد و با رسیدن به بزرگسالی به یک میزان ثابت می رسد و به همین اندازه هم می ماند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه