تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 مهر 1397
روش جدیدی که بالاترین سیگنال را برای تشخیص سلول های بنیادی جنینی انسان ارائه می کند

  روش جدیدی که بالاترین سیگنال را برای تشخیص سلول های بنیادی جنینی انسان ارائه می کند

صفحات مولیبدینیوم دی سولفات مورد استفاده برای بدست آوردن سیگنال های سلولی استفاده شده اند، سیگنال هایی دو برابر قوی تر از روش های تشخیصی پیشین که مبتنی بر الکتریسیته بود ارائه می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، روش جدیدی بوسیله محققین دانشگاه فنی و مهندسی سنگاپور(SUTD) ارائه شده است که با ارائه سیگنال های زیست الکتریک مربوط به سلول های بنیادی طبیعی، ایمنی بیماران برای سلول درمانی های آینده را به طور بالقوه ای تضمین می کند.

برای مونیتور کردن و تایید پرتوانی سلول های بنیادی نیاز به روش های معقولی است که منجر به افزایش کارایی سلول درمانی شوند و بی خطر بودن این سلول ها برای بیماران را نیز تضمین کنند. روش های تشخیص مبتنی بر الکتریسیته(EBD) غیر تهاجمی هستند و می توانند به تشخیص لحظه ای پرتوانی سلول های بنیادی کمک کنند و با هزینه ها و مشکلات مربوط به آسیب دیدن سلول که در روش های تشخیصی معمولی وجود دارد مواجه نیستند. با این حال، روش های تشخیصی قبلی مبتنی بر الکتریسیته سیگنال های کمی تولید می کنند که مانع ما از تجاری سازی آن ها می شود.

در این مطالعه جدید محققین دانشگاه SUTD با همکاری محققین دانشگاه A*STAR روشی را استفاده کرده اند که سیگنال های بیوالکتریک فوق بالای سلول های بنیادی جنینی انسانی (hESCs) را تشخیص می دهد. در این مطالعه آن ها سیگنال سلولی 1.828 mA را با استفاده از اندازه گیری مستقیم ولتاژ و صفحات دو بعدی مولیبدینیوم دی سولفات بدست آورده اند.

سلول های بنیادی را می توان ماده اولیه درمان بسیاری از بیماری های خطرناک دانست اما بی خطر بودن استفاده از آن ها در درمان باید به نحوی تضمین شود. استفاده از این روش تشخیصی مبتنی بر الکتریسیته قادر به تقویت سیگنال های سلول های بنیادی ذاتی برای تجاری سازی و تضمین کارایی درمان است. استفاده از صفحات دو بعدی مولیبدنوم دی سولفات سیگنال ها را بدون تاثیر گذاری روی مشخصه های ذاتی سلول های بنیادی تقویت کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه