تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 مهر 1397
اوتیسم و کارآزمایی بالینی سلول های بنیادی خون بند ناف

  اوتیسم و کارآزمایی بالینی سلول های بنیادی خون بند ناف

انستیتو علوم اعصاب ساتر در کالیفرنیا و سازمان خون بند ناف این ایالت اولین کارآزمایی بالینی مورد تایید FDA‌را برای ارزیابی استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف یک کودک مبتلا به اوتیسم برای درمان خود وی استفاده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cell-news، به دلیل شیوع بالای اوتیسم در آمریکا(از هر 88 کودک یک کودک)، محققین و پزشکان بسیاری بدنبال یافتن راهی برای درمان این بیماری هستند. در این راستا محققین علوم اعصاب قصد دارند از پتانسیل سلول های بنیادی برای درمان این عارضه استفاده کنند. این محققین در انستیتو علوم اعصاب ساتر بر این باورند که پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف می تواند قدرت تکلم و رفتار کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را بهبود ببخشد.

این مطالعه 30 کودک دو تا هفت ساله را در برخواهد گرفت. این کودکان در دو گروه تصادفی مورد تزریق سلول های بنیادی خون بند ناف یا Placebo(یک ماده تلقینی که بیمار فکر می کند مورد درمان با داروی واقعی قرار گرفته است) قرار می گیرند و بدون این که خودشان و پژوهشگرانی که آن ها را تحت نظر دارند(نه سرپرست های تیم تحقیقاتی) از نوع تزریق شان مطلع باشند، برای یک دوره 13 ماهه تحت نظر خواهند بود. این امر به محققین کمک می کند که بدون پیش داروی قبلی بتوانند نتایج مربوطه را داوری کنند.

اوتیسم یک مشکل بزرگ برای سلامت عمومی است که روز به روز بر میزان وقوع آن در جوامع مختلف افزوده می شود. از آن جایی که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که کودکان اوتیسمی دارای مشکلات مربوط به سیستم ایمنی نیز هستند، محققین براین باورند که تزریق سلول های خون بند ناف می تواند سیستم ایمنی این بیماران را ترمیم و تعدیل کند و تکلم و رفتار این کودکان را بهبود ببخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه