تاریخ انتشار: یکشنبه 29 مهر 1397
کشت سلول های مغزی در ظروف آزمایشگاهی برای مطالعه منشا ژنتیکی شیزوفرنی

  کشت سلول های مغزی در ظروف آزمایشگاهی برای مطالعه منشا ژنتیکی شیزوفرنی

محققین دانشگاه کالیفرنیا(UCLA) یک روش آنالیزی جدید را برای بررسی منشا ژنتیکی و پیچیده بیماری های ذهنی با استفاده از سلول های مغزی مشتق از سلول های بنیادی جنینی ایجاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه زیست شناسی بیماری و وراثتی بودن شیزوفرنی در سیستم های مدل به دلیل پیچیدگی ژنتیکی بیماری های روانی چالش برانگیز است. مطالعات گسترده جمعیتی نشان داده است که اختلالات روانی، ویژگی های قابل توارثی هستند که صدها ژن در سراسر ژنوم در بروز این بیماری ها نقش دارند.

محققین دانشگاه UCLA به ارزیابی فرایندی پرداخته اند که به موجب آن نورون های جدید برای نقش های خاص متعهد می شوند و دریافته اند که تغییرات در بیان ژن ها طی دوره تکوین عصبی به طور قابل توجهی با خطر ژنتیکی ابتلا به شیزوفرنی مرتبط است. در این رویکرد جدید آن ها ذات پلی ژنیک شیزوفرنی را با ردیابی تغییرات در بیان ژن های سلول های بنیادی عصبی انسانی در حال تکوین مورد بررسی قرار داده اند. با یکپارچه کردن پروفایل بیان ژن با داده های وسیع ژنومی خطر شیزوفرنی، دکتر انیل اوری و همکارانش دریافته اند که بیان افتراقی ژن ها طی تکوین با خطر پلی ژنیک شیزوفرنی همراه است. یافته های محققین در این مطالعه می تواند به شناسایی فرایندهای منجر به بیماری کمک کند. در این مطالعه مشخص شد که ژن هایی که نقش اولیه در بروز بیماری را دارند، در عملکرد سیناپسی نورون ها نقش دارند.

ایجاد پلت فرم کشت سلول های بنیادی عصبی و تولید نورون هایی که قابلیت مدل کردن بیماری های روانی را دارند، به محققین کمک می کنند که دریابند چگونه محیط های مختلف ممکن است روی خطر بیماری تاثیر گذار باشند و به درک زیست شناسی پشت پرده بیماری های ذهنی کمک می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه