تاریخ انتشار: یکشنبه 29 مهر 1397
متهم شدن محقق آمریکایی حوزه سلول های بنیادی به داده سازی

  متهم شدن محقق آمریکایی حوزه سلول های بنیادی به داده سازی

تاکنون، بیش از 30 مقاله از مقالات پیرو آنورسا(Piero Anversa) از جمله مقاله ای که به تازگی بوسیله مجله New England Journal of Medicine باطل شده است، متهم به تقلب و ارائه داده های غلط شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در یک اظهار نظر قابل توجه، دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان زنان بریگام در بوستون اعلام کرده اند که یکی از سرپرست های انستیتوهای این مراکز به نام آنورسا متهم به داده سازی و ارائه داده های غلط در مقالاتی است که به نام این مراکز منتشر کرده است. هاروارد و بریگام به مجلات مربوطه توصیه کرده اند که مقالات این محقق را باطل کرده و بازپس بفرستند.

در جهان تحقیقات علمی، باطل کردن و بازپس فرستادن مقالات، بدترین شکل تخریب یک نویسنده محسوب می شود و بدین معنی است که مقاله یا مطالعه دارای اشکالات یا اشتباهات اساسی بوده است.

آنورسا و همکارانش اعلام کرده بودند که اولین سلول های بنیادی ریوی انسانی که قابلیت خودنوزایی دارند را کشف کرده اند و ادعا کرده بودند که این سلول ها می توانند نشانه خوبی برای درمان بیماری های ریوی مزمن باشند. آنورسا مدعی اکتشافات دیگری مانند سلول های بنیادی قلبی نیز بوده است که دستاوردها و جوایزی را نیز برای وی به همراه داشته است، به نحوی که وی توانسته است ده ها میلیون دلار گرانت دولتی دریافت کند.

طی سال های گذشته رفته رفته، شک ها در مورد صحت مقالات وی افزایش یافت زیرا سایر محققین نتوانستند نتایج مطالعات آنورسا را در شرایط مشابه تولید کنند و این امر موجب شد که اولین مقاله وی در سال 2014 باطل اعلام شود و این روند تداوم داشت تا این که در حال حاضر بیش از 30 مقاله وی به لیست سیاه اضافه شده اند.

جامعه علمی بر این باور است که دستاوردهای محققین موجب وابستگی علم و محقق به یکدیگر می شود و موجب استحکام اساس علمی دستاوردهای اکتشافی می شود و این امر جز با داشتن صداقت در انجام مطالعات محقق نمی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه