تاریخ انتشار: یکشنبه 06 آبان 1397
چگونه تحریکات الکتریکی می توانند اختلالات گوارشی را درمان کنند

  چگونه تحریکات الکتریکی می توانند اختلالات گوارشی را درمان کنند

بیش از 60 میلیون نفر در آمریکا از اختلالات مجرای گوارشی رنج می برند و مطالعات مختلف نشان داده اند که این مشکلات می توانند با استفاده از تحریک الکتریکی درمان شوند، اما محققین دلیل اثرات درمانی این تحریکات الکتریکی روی سیستم گوارشی را نمی دانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، محققین دانشگاه پوردو از MRI برای نشان دادن ریز جزئیات نحوه تاثیر پالس های الکتریکی روی عصب واگ و بدنبال آن تصحیح موفقیت آمیز مشکلات معده ای استفاده کردند. این تکنیک راه را برای درمان دقیق تر این مشکلات گوارشی هموار می کند.

یکی از نشانه های مهم اختلالات گوارشی نرخی است که در آن معده از غذا خالی می شود و غذا وارد روده کوچک می شود و آن را خالی شدن معدی(gastric emptying) می نامند. خالی شدن آهسته معده در اختلالی به نام gastroparesis به این معنی است که عضلات معدی به خوبی تحرک ندارند. تحریک عصب واگ به پزشکان اجازه می دهد که تخلیه شدن غذا از معده را تسریع کنند و gastroparesis را به طور موثری درمان کنند.

محققین دانشگاه پوردو از MRI در جانوران کوچک استفاده کردند تا دیدگاه بهتری در مورد اثرات تحریک عصب واگ روی معده بدست آورند. استفاده از MRI تهاجمی نیست و کنتراست مناسبی را ایجاد می کند. در این مطالعه دکتر لو و همکارانش عصب واگ را تحریک کردند تا اسفنکتر پیلوری را در رت ها کنترل کنند. در ادامه آن ها تصاویر سه بعدی را از این فرایند تهیه کردند. تصاویر نشان داد که تحریک الکتریکی موجب ریلکس شدن اسفنکتر پیلوری می شود و به خالی شدن معده سرعت می بخشد. در واقع تحریک الکتریکی خالی شدن با تاخیر غذا از معده می تواند بیماری gastroparesis را تصحیح کند. این روش، اطلاعات فیزیولوژیکی را برای درک اثرات هر درمانی که بتواند موجب بهبود شرایط اندام های مختلف شود فراهم می آورد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه