تاریخ انتشار: یکشنبه 06 آبان 1397
مبارزه با طاسی با استفاده از سلول های بنیادی

  مبارزه با طاسی با استفاده از سلول های بنیادی

طاسی یک مشکل ناخواسته است که هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار می دهد و بین بعضی از خانواده ها وسعت طاسی بسیار قابل توجه است. مطالعه ای جدید روی سلول های بنیادی در موش نشان داده است که استفاده از این سلول های بنیادی می تواند در آینده ای نزدیک راه کاری درمانی برای از دست دادن مو باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cell-news، مطالعه ای بوسیله محققین دانشگاه Yale روی لایه های چربی پوست موش صورت گرفته است. این مطالعه که بیشتر روی سلول های پیش ساز چربی این بخش تمرکز کرده است نشان داده است که این سلول ها می توانند رشد مو را در موش تقویت کنند.

سلول های بنیادی در فولیکول های مو و در ناحیه برآمده این اندام موسوم به bulge قرار دارند و می توانند به رشد مو کمک کنند. این مطالعه نشان داده است که در افرادی که رو به سمت طاس شدن هستند، فولیکول های مو بیش از این سیگنال دریافت نمی کنند تا موی جدیدی را رشد دهند. به طور هم زمان، از دست رفتن مو نیز موجب کاهش سلول های چربی طبیعی درون پوست سر می شود. به عقیده محققین در صورتی که بتوانیم سلول های چربی پوست سر را فعال کنیم این امر به نوبه خود موجب فعال شدن سلول های بنیادی خفته موجود در فولیکول مو می شود و می تواند منجر به رشد موهای جدید شود. زمانی که محققین سلول های بنیادی را به موش تزریق کردند، 86 درصد فولیکول های مو مجددا رشد کردند. این رشد ظرف دو هفته بعد از تزریقات اولیه شروع شد. این مطالعه در موش، موجب افزایش امیدواری برای رشد موهای جدید در انسان شده است اما مشخص نیست که آیا انسان نیز با همین روش به سیگنال ها پاسخ می دهد یا خیر. پاسخ به این سوال نیازمند مطالعات بیشتر است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه