تاریخ انتشار: یکشنبه 06 آبان 1397
هفته 34 بارداری خطر سرطان سینه را کاهش می دهد

  هفته 34 بارداری خطر سرطان سینه را کاهش می دهد

بدن زنان طی هفته خاصی از بارداری دچار تغییرات شدیدی می شود که می تواند خطر ابتلای آن ها به سرطان سینه در مراحل بعدی زندگی شان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یک بارداری طبیعی معمولا باید 40 هفته طول بکشد و به همین دلیل نوزادانی که از هفته 37 به قبل متولد می شوند را نوزادان نارس در نظر می گیرند.

در مطالعه ای جدید دکتر ملبی و همکارانش به مطالعه پایگاه داده عظیمی مربوط به نزدیک به 4 میلیون زن در دانمارک و نروژ پرداخته اند که مربوط به یک بازه زمانی 40 ساله بود. در این پایگاه داده، اطلاعات مربوط به سن مادر در زمان زایمان، مدت زمان بارداری و این که آیا مادران در سال های بعدی زندگی شان به سرطان سینه مبتلا شده بودند یا خیر، وجود داشت.

آن ها دریافتند که مادرانی بعد از هفته 34 بارداری، بچه شان را به دنیا آورده اند، 6/13 درصد در مقایسه با کسانی بچه ای نداشتند، کمتر به سرطان سینه مبتلا شدند. این که طی هفته 34 بارداری چه اتفاقی می افتد که احتمال ابتلا به سرطان را به این میزان قابل توجه کاهش می دهد هنوز مشخص نیست اما دکتر ملبی بر این باور است که طی این هفته از بارداری، بدن مادر سیگنال هایی را تولید می کند که موجب تقویت سیستم ایمنی علیه محیطی می شود که منجر به سرطان می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه