تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 آبان 1397
رابط اپتوالکترونیک برای تحریک شبکه های مغزی

  رابط اپتوالکترونیک برای تحریک شبکه های مغزی

طی چند دهه گذشته، تحقیقاتی که با هدف یافتن رویکردهای که بتواند عملکرد مغزی را احیا کنند، صورت گرفته اند به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یک رویکرد بینارشته ای برای احیای عملکرد مغزی، رویکردها و روش های مکمل در زمینه طب بازساختی و هم چنین رویکردهای پیشنهادی بوسیله متخصصین علوم اعصاب را با یکدیگر ترکیب می کنند. رویکردهای زیستی معمولا متکی به فعال کردن ظرفیت بازسازی کنندگی مغز بر مبنای سلول های بنیادی عصبی و هم چنین پیوند این سلول ها به مغز است و این در حالی است که استراتژی های مهندسی معمولا از روش های تعدیل کننده عصبی، ایجاد نوروپروتزهای مغزی یا رابط های مغزی-ماشینی استفاده می کنند. رویکردهای مهندسی در واقع یک ساختار بیو هیبرید را تولید می کنند که تا حدی می تواند یک سیستم کنترل مصنوعی را با مغز مرتبط سازد.

در مطالعه ای جدید محققین روسی یک رابط اپتوالکترونیک را برای برهمکنش ژنراتورهای الکترونیکی شبه نورونی و نورون های زنده مغزی ایجاد کرده اند. این رابط طراحی شده با روش های فعلی موجود که صرفا روی نورون های مغزی اثر می گذارند، متفاوت است. این رابط از یک کانال فیبر نوری برای انتقال سیگنال ها از یک نورون الکترونیکی مصنوعی به یک نورون طبیعی استفاده می کند.  استفاده از این روش، برخلاف روش های اپتوژنتیک فعلی، از نظر تکنیکی پیچیده نیست و نیازمند مدیفیکاسیون های ژنتیکی گران قیمت نورون ها نیز ندارد. استفاده از این فیبرهای نوری برخلاف مدارهای فلزی که معمولا استفاده می شود، مانع از آسیب رسانی به مغز می شود. موثر بودن این سیستم در تحریک فعالیت الکتروفیزیولوژیک نورون ها در هیپوکامپ نشان داده شده است. این رابط اپتوالکترونیکی می تواند برای ایجاد سیستم های سازشی برای احیای فعالیت مغز یا جایگزینی بخش های آسیب دیده مغز مورد استفاده قرار گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه