تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 آبان 1397
کودکان متولد شده بوسیله ی روش IVF بیشتر در معرض افزایش فشار خون قرار می گیرند

  کودکان متولد شده بوسیله ی روش IVF بیشتر در معرض افزایش فشار خون قرار می گیرند

بر اساس مطالعه ای که در سوییس انجام شد، کودکانی که از طریق روش IVF متولد شده اند ممکن است به افزایش فشارخون وریدی در کودکی مبتلا شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در سال 1978 روش های کمک باروری (ART) به میلیون ها انسان و خانواده ای کمک نمود که نمی توانستند به صورت عادی باردار شوند. اغلب افراد از روش ART در آزمایشگاه استفاده نمودند که در آن اسپرم را به داخل سیتوپلاسم تخمک وارد می کنند. این کار می توانست گامت و جنین را در معرض فاکتورهای محیطی مختلف پیش از کاشت آن درون رحم قرار دهد. سالیانه 7/1 درصد از کودکان متولد شده در آمریکا از این روش متولد می شوند و همچنین 6 میلیون کودک در سراسر دنیا با این روش به دنیا می آیند. محققان 54 فرد 16 ساله ی سالم را که با استفاده از روش های ART متولد شده اند بررسی نمودند. فاکتورهایی از قبیل فشار سرخرگی، ساخته شدن پلاک خونی، عملکرد رگ های خونی و استحکام سرخرگ ها، حجم توده ی بدنی، وزن زمان تولد، وضعیت استعمال دخانیات و حجم توده ی بدنی والدین را بررسی نمودند. پس از 24 ساعت پیگیری فشار خون متوجه شدند افرادی که بوسیله ی روش ART متولد می شوند فشار خون بالاتری نسبت به گروه کنترل دارند. پس از انجام مطالعات مشاهده گردید کودکان متولد شده به روش ART شش برابر احتمال ابتلای بیشتری به بیمار فشار خون دارند. این کودکان بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار خواهند گرفت مخصوصا زمانی که فشار خون آن ها افزایش می یابد. با توجه به اطلاعات بدست آمده این افراد نیاز به توجه بیشتری برای پیشگیری از آسیب ها قلبی عروقی دارند.

مشکلی که در این مطالعه قرار داشت بررسی محدود بیماران در یک بیمارستان بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر لازم است این مقیاسه ها در سطح تمام افرادی که از این طریق به دنیا آمده اند انجام گردد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه