تاریخ انتشار: شنبه 19 آبان 1397
یک سیستم انسانی کامل برای کشت سلول های پوستی به منظور پیوند

  یک سیستم انسانی کامل برای کشت سلول های پوستی به منظور پیوند

اخیرا مطالعه ای پیشگامانه برای کشت سلول های پوستی موسوم به کراتینوسیت و به منظور تولید گرافت های پوستی بوسیله محققین دانشکده پزشکی Duke ارائه شده است. در این مطالعه آن روشی را ارائه کرده اند که برای اولین بار از لامینین برای ایجاد یک درمان بی خطر و موثر برای سوختگی های شدید و سایر مشکلات پوستی استفاده کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیش از چهار دهه است که کراتینوسیت های پوستی با استفاده از یک سیستم کشت ترکیبی انسانی-جانوری کشت می شوند. از دیدگاه کاربرد در بالین، این رویکرد بیمار را در معرض خطرهای بالقوه عفونت ها و واکنش های ایمنی ناخواسته قرار می دهد. محصولات مشتق از جانوران و عوامل زیستی که در سیستم های کشت استفاده می شوند، از نظر GMP خطرات زیادی را برای فرد ایجاد می کنند. نهادهای قانون گذار در این زمینه مانند سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) این محصولات کشت مشتق از جانوران را تحت عنوان زنوگرافت ها دسته بندی کرده است که تنها قابل استفاده برای درمان سوختگی های شدید(بیش از 30 درصد) هستند.

اما در این مطالعه جدید محققین دانشکده پزشکی Duke از پروتئین های لامینین خاصی موسوم به LN-511 و LN-421 به عنوان یک ماتریکس کشت سلول پشتیبان به عنوان حامی رشد کراتینوسیت های انسانی استفاده کردند. به عقیده دکتر کارل تریگواسون، لامینین ها می توانند زیست شناسی سلولی را دگرگون کنند و  ساختار و عملکرد سلول های بنیادی و بافت ها را شبیه وضعیت موجود در بدن حفظ کنند. لامینین ها در بیماری های متعدد انسانی نقش دارند. به عقیده تریگواسون، استفاده از لامینین خالص برای کشت کراتینوسیت های انسانی می تواند یک سیستم کشت قوی و بی خطر را برای بیماران سوانح سوختگی ایجاد کند و هیچ گونه عوارض جانبی برای بیمار نداشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه