تاریخ انتشار: یکشنبه 20 آبان 1397
خون بند ناف کلیدی برای بیماری های تنفسی

  خون بند ناف کلیدی برای بیماری های تنفسی

مطالعات جدید نشان می دهد کودکانی که در سه ماه آخر سال در ملبورن متولد می شوند به احتمال بیشتری ممکن است مبتلا به بیماری های مرتبط با تکامل سیستم تنفسی مانند آسم شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققان دانشگاه La Trobe خون بند ناف بدست آمده از هزاران کودکی که در ملبورن، آلمان و دانمارک متولد شده بودند را آنالیز کردند. آن ها کشف کردند نوزادانی که در فصل گرده افشانی در هر دو نیمکره متولد شده اند سطح ایمونوگلبولین E (IgE) آن ها در خون بند نافشان (شاخصه ای که برای پیش بینی وضعیت رشد بیماری های آلرژیک استفاده می شود) بالا می باشد. هدف از این مطالعه تشخیص تاثیر در معرض گرده افشانی شدید قرار گرفتن در حین بارداری و بلافاصله پس از تولد می باشد. این مشخص است که درمعرض بسیار زیاد گرده ی گیاهان قرار گرفتن در 2 ماه اول سال بعد از تولد می تواند باعث بوجود آمدن بیماری های حساسیتی تنفسی شود. اما به نظر می رسد قرار گرفتن در معرض گرده ی گیاهان در ماه های آخر تولد نیز می تواند مهم باشد. بسیاری از مطالعات نشان می دهد کودکانی که سطح IgE آن ها در خون بندنافشان بالا است، در آینده بیشتر دچار آلرژی خواهند شد. اما نمی دانیم مقدار این آلودگی در رحم مادر چقدر است. محققان دریافتند میزان IgE در میان کودکان متولد شده در ماه های اکتبر و دسامبر د ملبورن بالا می باشد. میزان IgE در کودکان دانمارکی و آلمانی نیز که در ماه آوریل ( این ماه بیشترین میزان گرده افشانی را در اروپا دارد) به بیشترین حد خود رسیده است. با این حال محققین دریافتند بارداری در فصل گرده افشانی چمن ها می تواند نقش حفاظتی برای نوزادان داشته باشد زیرا این کودکان کمترین سطح IgE را دارا می باشند. یافته های بدست آمده بسیار مهم است و می تواند مانع از حساسیت زیاد آن ها شود. درحال حاضر این تیم تحقیقاتی بدنبال یافتن زمانی خاص برای بیشترین میزان در معرض گرده ی گیاهان قرار گرفتن در دوره ی بارداری می باشد. مطالعه ی پیش رو بینش جدیدی را ارائه می دهد که می تواند به پیش بینی و کنترل بیماری هایی مانند آسم که سهم مهمی را در سلامت عمومی به خود اختصاص می دهد، کمک کند.

اگرچه مهم است که به یاد داشته باشیم عوامل بسیاری باعث می شوند فردی به آسم یا آلرژی های مختلف مبتلا شود اما این فقط قطعه ای از پازل است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه