تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 آبان 1397
زنانی که حداقل 5 ماه به فرزندان خود شیر می دهند تعداد فرزندان بیشتری دارند

  زنانی که حداقل 5 ماه به فرزندان خود شیر می دهند تعداد فرزندان بیشتری دارند

خانم هایی که در اولین بارداری خود، فرزندشان را تا پنج ماه یا بیشتر با شیر مادر تغذیه می کنند احتمال بیشتری دارد که در آینده سه یا چهار فرزند در مقایسه با مادرانی که کودکانشان را کمتر از 5 ماه با شیر مادر تغذیه می کنند یا اصلا تغذیه نمی کنند، داشته باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای که در آمریکا انجام شد نشان داد زنانی که برای اولین بار شروع به تغذیه نمودن فرزندانشان با شیر مادر می نمایند و از لحاظ تعداد فرزندان با یکدیگر تفاوتی ندارند در خانواده های مختلف یکسان بوده اما طول مدتی که فرزند اولشان را با شیر مادر تغذیه می نمایند با یکدیگر متفاوت است. مادرانی که فرزندان خود را برای مدت زمان کوتاهی شیر می دهند احتمال داشتن تعداد فرزندهای زیاد در آن ها کم تر از زنانی است که مدت زمان طولانی تری به فرزند خود شیر می دهند. منظور از بیان این موضوع این است که احتمال داشتن خانواده ای پرجمعیت تر در زنانی که مدت زمان طولانی تری فرزندان خود را با شیر مادر تغذیه می کنند می باشد. لازم به ذکر است در این مطالعه سایر عوامل مانند سطح تحصیلات، درآمد خانواده و شاغل بودن مادر در نظر گرفته نشده است. تغذیه با شیر مادر در آمریکا به عوامل فرهنگی، احساسات مادر و عوامل روحی دیگری نیز بستگی دارد. زنان این پیام قوی را از جامعه می گیرند که باید حداقل یک سال به فرزندان خود شیر بدهند  که در رفتار شیردهی آن ها تاثیر مهمی دارد. محققان در مطالعه ی کوهورتی که از سال 1979 تا 2012 بر روی 3700 مادر انجام دادند دیدگاه مادران را درباره ی بچه دار شدن یک سال پس از بارداری بررسی نمودند تا بتوانند رفتار آن ها را در عمل با خواسته هایشان تطابق دهند و مشاهده نمودند زنان بر اساس محل زندگی، فرهنگ، میزان درآمد و سوابق کاری نظرات متفاوتی دارند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده مشاهده گردید زنان آمریکایی تمایل کمی برای بچه دار شدن و داشتن تعداد فرزند بیشتر دارند و طول مدت تغذیه با شیر مادر می تواند بیانگر سبک زندگی و نظر آن ها نسبت به خانواده باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه