تاریخ انتشار: شنبه 26 آبان 1397
چگونه استرس کودکی روی نگرانی و افسردگی اثر می گذارد

  چگونه استرس کودکی روی نگرانی و افسردگی اثر می گذارد

پژوهشی جدید می تواند توضیح دهد که چرا استرس در اویل زندگی افراد می تواند آن ها را اختلالات رفتاری مانند نگرانی و افسردگی آسیب پذیر سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین دانشگاه اوهایو به نقش ماست سل ها(mast cells) در بروز اختلالات رفتاری در کودکان اشاره داشته است. ماست سل ها، سلول های ایمنی دخیل در واکنش های آلرژیک هستند که از نظر سابقه ای معمولا بوسیله محققین علوم اعصاب از آن ها چشم پوشی می شده است اما اخیرا استفاده از مدل های جونده نشان داده است که آن ها می توانند مسئول برخی از تغییرات در طی تکوین عصبی کودکان بعد از بروز یک تروما کودکان باشد. محققین ماست سل ها را یک هدف مناسب برای داروهای پروفایلتیک می دانند که می توانند به مهار اختلالات روانی در کودکان که دچار تروما شده اند، کمک کنند.

در این مطالعه، محققین رت های استرس دیده و استرس ندیده و هم چنین جانوران را بر مبنای جنسیت آن ها مقایسه کردند. محققین به بررسی اثرات استرس پری ناتال نیز پرداختند.

محققین دریافتند که استرس در زمان های مختلف اثرات مختلی دارند و قرار گرفتن مزمن در معرض استرس موجب تفاوت های قابل توجه در فعالیت ماست سل ها در مغز می شود. در این مطالعه استرس مزمن از طریق قرار دادن جانور نوزاد در شرایط  تنهایی و بدون حضور مادر در دوره های مختلف زمانی القا شد. جانوران نر ماست سل های بیشتری داشتند که از آن جایی که در انسان نرها بیش از ماده ها به مشکلات شدید ناشی از ترومای بچگی مبتلا می شوند می تواند کمک کننده باشد. ماست سل ها هیستامین را آزاد می کنند که یک ماده شیمیایی مرتبط با پاسخ های آلرژیک است و می تواند به طور بالقوه ای تکوین مغز را تغییر دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه