تاریخ انتشار: شنبه 26 آبان 1397
هدف درمانی امیدوار کننده برای نوعی تهاجمی از سرطان سینه

  هدف درمانی امیدوار کننده برای نوعی تهاجمی از سرطان سینه

مطالعه ای جدید بوسیله محققین مرکز سرطان دانشگاه کنتاکی نشان می دهد که آنزیمی به نام P4HA1 یک هدف درمانی بالقوه برای سرطان سینه سه گانه منفی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیان کلاژن پرولیل 4-هیدروکسیلاز(P4H) و هیدروکسیله شدن کلاژن در سلول های سرطانی برای پیشرفت سرطان سینه بسیار لازم است. این مطالعه نشان داده است که بیان P4HA1 در سرطان سینه سه گانه منفی القا می شود و بیان P4HA1 ثبات فاکتور HIF1α را القا می کند و به موجب آن جمعیت سلول های بنیادی سرطانی را افزایش می دهد. زمانی که P4HA1 در مدل های زنوگرافت مشتق از بیماران مهار شود، سرطان سینه سه گانه منفی به داروی شیمی درمانی docetaxel و doxorubicin حساس تر می شود.

سرطان سینه سه گانه منفی به گروهی تهاجمی از سرطان های سینه اطلاق می شود که اغلب زنان جوان را تحت تاثیر قرار می دهند. برخلاف انواع گیرنده مثبت سرطان سینه که دارای بیومارکرهایی هستند که به سرطان شناسان کمک می کنند که پیش بینی کنند کدام بیمار به درمان پاسخ می دهد، سرطان سینه سه گانه منفی دارای بیومارکری خاصی نیست. اگر بیماران به درمان های استاندارد به خوبی پاسخ ندهند. سرطان شناسان باید به دنبال راهی باشند تا حدس بزنند کدام داروی شیمی درمانی می تواند موثر باشد. متاسفانه این خلا اطلاعاتی موجب شده است که بیش از 50 درصد بیماران مبتلا به این نوع سرطان سینه مجددا دچار عود مجدد شوند.

تقریبا 15 درصد سرطان های سینه را سرطان های سینه سه گانه منفی تشکیل می دهند که نوع بدخیم و تهاجمی این سرطان  هستند. شناسایی هدفی مانند P4HA1 برای سرکوب پیشرفت سرطان سینه سه گانه منفی و مقاومت به شیمی درمانی برای درمان این نوع سرطان حیاتی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه