تاریخ انتشار: شنبه 26 آبان 1397
پروتوتیپ جدید غربالگری ایمنی درمانی به پزشکان کمک می کند که به طور موثر تومورها را هدف قرار دهند

  پروتوتیپ جدید غربالگری ایمنی درمانی به پزشکان کمک می کند که به طور موثر تومورها را هدف قرار دهند

یک پروتوتیپ غربالگری جدید ایمنی درمانی بوسیله دانشگاه کالیفرنیا ایجاد شده است که می تواند خیلی سریع درمان های سرطانی فردی را ایجاد کند و به پزشکان اجازه می دهد که به طور موثری تومورها را بدون متحمل شدن عوارض جانبی مربوط به داروهای سرطانی استاندارد، ریشه کن کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ویان ژائو و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا یک سیستم ردیابی و غربالگری را ایجاد کرده اند که ظرف مدت چند روز گیرنده های سلول های T را با 100درصد تخصصی بودن برای تومورهای افراد مورد شناسایی قرار می دهد. در سیستم ایمنی انسانی، سلول های T دارای مولکول هایی روی سطح شان هستند که به آنتی ژن های روی سطح سلول های سرطانی یا خارجی متصل می شوند. برای درمان تومور با سلول درمانی، محققین باید دریابند که دقیقا چه مولکول های گیرنده علیه آنتی ژن های توموری خاص عمل می کنند. در این راستا، محققین از یک سیستم غربالگری مبتنی بر سیستم های میکروفلوئیدیک قطره ای استفاده کردند که هزینه ایمنی درمانی های جدید سرطانی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و در مقایسه با داروهای شیمی درمانی استاندارد از عوارض جانبی کمتری برخوردار است و به طور گسترده ای بازه زمانی درمان را سرعت می بخشد.

استفده از T cell درمانی مهندسی شده برای گیرنده، از سیستم ایمنی خود بیمار برای مقابله با تومورها استفاده می کند. روی سطح سلول های سرطانی آنتی ژن هایی وجود دارد که بوسیله سلول های T سیستم ایمنی بدن مورد شناسایی قرار می گیرد. متصل شدن سلول های T به این آنتی ژن ها به آن ها اجازه می دهد که سلول سرطانی را تخریب کنند.

استفاده از سیستم های میکروفلوئیدیک موسوم به  اجازه می دهد که سلول های T به سلول های سرطانی در این سیستم ها بچسبند. سلول هایT که به آنتی ژن های سلول های سرطانی می چسبند می توانند دسته بندی شوند و ظرف چند روز شناسایی شوند، این در حالی است که تکنولوژی های دیگر نیازمند چند ماه تا یک سال زمان برای شناسایی سلول های سرطانی هستند. این تکنولوژی هزینه ساخت سلول های T مهندسی شده را نیز پایین می آورد و می تواند به ورود این درمان ها به بالین سرعت ببخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه