تاریخ انتشار: یکشنبه 27 آبان 1397
زخم ها دیابتی: کفی کفشی که می تواند به درمان این زخم ها کمک کند

  زخم ها دیابتی: کفی کفشی که می تواند به درمان این زخم ها کمک کند

دیابت می تواند زخم هایی را ایجاد کند که ترمیم آن ها به خودی خود مشکل است و 14 تا 24 درصد دیابتی ها این زخم ها را در انگشتان و پاهایشان تجربه می کنند. محققین دانشگاه Purdue کفی کفشی را تولید کرده اند که می تواند موجب بهبودی بهتر و سریع تر زخم های دیابتی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یکی از راه های بهبودی زخم های دیابتی اکسیژن دهی آن ها است. به این منظور پروفسور بابک ضیایی و همکارانش در دانشگاه Purdue سیستمی را ایجاد کرده اند که به تدریج و در تمام طول روز اکسیژن آزاد می کند و همین امر به بیمار قابلیت حرکتی بیشتری می دهد. زخم های دیابتی معمولا ناشی از آسیب عصبی ناشی از قند خون است که حس را از انگشتان و پاها می گیرد. بدون داشتن توانایی حس کردن درد، روند فرسایشی پوست احساسی ایجا نمی کند و رفته رفته پوست از دست می رود و ایجاد زخم می کند. قند خون زیاد همراه با خشک شدن پوست در نتیجه دیابت موجب می شود که فرایند بهبود زخم آهسته شود.

دکتر بابک ضیایی و همکارانش از لیزر استفاده کردند تا یک لاستیک مبتنی بر سیلیکون را به صورت کفی کفش درست کنند. این کفی قابلیت ذخیره سازی و آزاد سازی اکسیژن به جایی از پا که دچار زخم شده است را دارا است. سیلیکون بسیار منعطف بوده و نفوذ پذیری خوبی به اکسیژن دارد. به عقیده ضیایی، این کفی می تواند برای حداقل 8 ساعت در روز اکسیژن کافی را به پا برساند. این اکسیژن رسانی می تواند موجبات بهبودی هر چه سریع تر زخم های دیابتی را فراهم برساند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه