تاریخ انتشار: شنبه 03 آذر 1397
داروی خوراکی DFMO بقای کودکان مبتلا به نوروبلاستومای پر خطر را افزایش می دهد

  داروی خوراکی DFMO بقای کودکان مبتلا به نوروبلاستومای پر خطر را افزایش می دهد

در مطالعه ای که به تازگی انجام شده بود نتایج مثبتی از فازدوم مطالعه ی کارآزمایی بالینی در استفاده از داروی خوراکی DFMO برای جلوگیری از عود کودکان بیماری که در معرض ابتلا به نوروبلاستوما (HRNB) می باشند بدست آمد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، نوروبلاستوما نوعی سرطان است که از سلول های عصبی نابالغ حاصل می شود و در قسمت های مختلف بدن بیمار ممکن است دیده شود. این نوع سرطان اغلب در کودکانی که سن آن ها کمتر از 5 سال است و نوزادان بوجود می آید. این بیماری یکی از مشکلات سرطان شناسان کودک است و درمان هایی که در حال حاضر برای بهبود بیماری استفاده می شود اثرات مخربی را در طولانی مدت به جا خواهد گذاشت. HRNB عامل مرگ و میر در 15 درصد از سرطان ها می باشد و تقریبا در نیمی از بیماران، بیماری پس از گذشت مدت زمانی از درمان عود می نماید. اما به تازگی مشاهده شده است با مصرف DFMO می توان نجات بیماران را تا 97 درصد طی یک یا دوسال پس از درمان افزایش داد. این دستاوردی مهم در درمان  HRNB می باشد. مطالعات نشان می دهد بیماری بیش از 50 درصد بیماران تا 4 سال بعد از درمان عود می کند. در مطالعه ای که از سال 2012 تا 2016 صورت گرفت کودکانی که مبتلا به HRNB بودند بررسی گردیدند و مشاهده شد پس از انجام درمان های روزمره و عادی استفاده از DFMO با هدف قرار دادن مسیر سلول های بنیادی سرطانی و خاموش نمودن آن ها، از بازگشت مجدد سرطان جلوگیری می کند. پس از انجام مطالعه مشاهده نمودند نجات بیماران پس از درمان و زمان بقای آن ها از 2 سال به 4 سال افزایش یافت و مصرف داروی DFMO بسیار ایمن می باشد.

نتایج بدست آمده برای سرطان شناسان بسیار مفید بوده وامید است درآینده ای نزدیک کودکان بتوانند ازاین درمان استفاده نموده و بهبود یابند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه