تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 آذر 1397
تایید اولین خط درمانی برای لنفومای سلول های T محیطی بوسیله FDA

  تایید اولین خط درمانی برای لنفومای سلول های T محیطی بوسیله FDA

سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی اعلام کرده است که اولین درمان را برای لنفومای سلول های T‌محیطی(PTCL) مورد تایید قرار داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ادستریس(Adcetris) یک آنتی بادی منوکلونال است که به پروتئین CD30 متصل می شود و اخیرا برای درمان لنفومای سلول های بزرگ آناپلازی(ALCL) و سایر لنفوماهای سلول های T‌محیطی(PTCL) بیان کننده CD30 در ترکیب با شیمی درمانی مورد تایید قرار گرفته است. در گذشته FDA،ادستریس را برای درمان بیماران بالغ مبتلا به لنفومای هاجکین کلاسیک در مراحل سوم و چهارم بیماری، لنفومای هاجکین کلاسیک بعد از عود مجدد، لنفومای هاجکین کلاسیک بعد از پیوند سلول های بنیادی، ALCL بعد از ناتوانی با سایر درمان ها و میکوزیز فانجیوئید بیان کننده CD30 مورد تایید قرار داده بود.

تایید ادستریس بر مبنای کارآزمایی بالینی صورت گرفت که روی 453 بیمار مبتلا به PTCL صورت گرفت و بیماران تحت درمان با ادستریس به همراه شیمی درمانی یا شیمی درمانی به تنهایی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بقای بیماران(بدون بروز علایم بیماری) به طور قابل توجهی در آن هایی که ادستریس را دریافت کرده بودند در مقایسه با شیمی درمانی به تنهایی بالاتر بود. FDA در کنار مزایای درمانی مناسب استفاده از ادستریس به برخی از عوارض جانبی آن شامل نوروپاتی محیطی، سرگیجه، استفراغ، کاهش سلول های سفید خونی، خستگی و ... نیز اشاره کرده است. FDA به سیستم های مراقبت بهداشتی توصیه می کند که در زمان استفاده از ادستریس واکنش های فرد به این بیماری را به دقت مونیتور کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه