تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 آذر 1397
سلول های بنیادی جنینی خوک برای مقابله با دیابت

  سلول های بنیادی جنینی خوک برای مقابله با دیابت

اخیرا یک درمان آزمایشگاهی برای دیابت مورد بررسی قرار گرفته است که شامل پیوند سلول های بنیادی جنینی خوک به بافت آسیب دیده است. این درمان در پریمات ها انجام شده است اما نتایج بدست آمده از آن حاکی از این است که در آینده می توان از این تکنیک در مورد انسان نیز استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، سال هاست که اندام های خوکی بهترین گزینه برای استفاده در پیوندهای انسانی محسوب می شوند اما واکنش های ایمنی شدید و ترکیبات قوی که به عنوان داروهای سرکوب کننده ایمنی مورد استفاده قرا می گیرند، مانع بزرگی برای استفاده بالینی از آن ها است. مطالعه ای اخیرا منتشر شده است که نشان می دهد که بافت های جنینی مشتق از خوک ها در صورت پیوند شدن می توانند پانکراس کاملی را در موجودات میزبان تشکیل دهند. دکتر Yair Reinser و همکارانش بر این باورند که استفاده از پانکراس جنینی به جای پانکراس بالغ در پیوند، می تواند تکوین اندام و شبکه خونی تغذیه کننده آن را تحریک کند و از شدت پاسخ ایمنی علیه بافت پیوندی بکاهد.

در این مطالعه جدید نیز محققین پانکراس جنینی خوک را به دو گروه از میمون های مبتلا به دیابت پیوند کردند که در گروه اول این جانوران مردند. آنالیزها نشان داد دوز داروهایی که برای سرکوب ایمنی در گروه اول استفاده شد خیلی بالا بود و در گروه دوم این دوز پایین آورده شد. این گروه تقریبا تا یک سال بعد از پیوند زنده ماندند. نتیجه کلیدی این مطالعه این بود که میمون های که پیوند را دریافت کردند حداقل تا چهار ماه بعد از پیوند نیاز به مصرف انسولین نداشتند. به طور متفاوت با بافت های پانکراسی بالغ، سلول های لانگرهانس جنینی توانایی زیادی در تحمل استرس و بازسازی دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه