تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 آذر 1397
پیوند میکروبیوم مدفوع موثر در برابر کولیت ناشی از ایمنی درمانی

  پیوند میکروبیوم مدفوع موثر در برابر کولیت ناشی از ایمنی درمانی

برای اولین بار، پیوند باکتری های گوارشی مشتق از اهدا کننده سالم با موفقیت برای درمان بیمارانی که از کولیت شدید ناشی از درمان با مهارکننده های چک پوینت ایمنی(ICIs) استفاده شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مهار کننده های چک پوینت ایمنی که موجب افزایش فعالیت سیستم ایمنی در حمله به سرطان می شوند، در بیماران مبتلا به انواع مختلف سرطان پاسخ های بادوامی را ایجاد کرده اند. اما این درمان ها اغلب با با سمیت های مربوط به ایمنی همراه هستند. کولیت التهاب مربوط به کولون است و دومین عوارض جانبی مربوط به مهار کننده های چک پوینت ایمنی یا ICIها محسوب می شود.

در مطالعه ای که در مرکز سرطان MD اندرسون در دانشگاه تگزاس صورت گرفته و شامل دو بیمار بوده است پیوند میکروبیوم مدفوع(FMT) در کارازمایی های بالینی برای مقابله با کولیت ناشی از ایمنی درمانی موفقیت آمیز بوده است. در اولین بیمار، علایم کولیت دو هفته بعد از اولین پیوند FMT برطرف شد و در دومین بیمار ریکاوری نسبی بعد از درمان اولیه بدست آمد و بعد از این که وی برای دومین بار مورد پیوند میکروبیوم مدفوع قرار گرفت، علایم به طور کامل از بین رفت. ارزیابی های اندوسکوپی قبل و از درمان با میکروبیوم مدفوع حاکی از بهبودی قابل توجه التهاب و زخم ها و کاهش سلول های ایمنی التهابی در این بیماران بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه