تاریخ انتشار: یکشنبه 18 آذر 1397
درمان تیروئید با استفاده از سلول های بنیادی

  درمان تیروئید با استفاده از سلول های بنیادی

در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه بوستون سلول های تیروئیدی را از سلول های بنیادی تولید کرده اند و بر این باورند که می توانند از آن ها در درمان بیماری های تیروئیدی استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، محققین دانشگاه بوستون توانسته اند سلول های تیروئیدی موسوم به تیروسیت ها را با استفاده از سلول های بنیادی جنینی مدیفه شده به صورت ژنتیکی تولید کنند. یافته های آن ها که در مجله Stem Cell Reports به چاپ رسیده است گامی اولیه به سمت ایجاد پروتکلی مشابه برای تولید تیروسیت های انسانی از سلول های بنیادی انسانی و درمان بیماری های تیروئیدی یا درک بهتر این بیماری ها است. این محققین سلول های بنیادی جنینی موش را برای بیان یک سوئیچ ژنتیکی خاص موسوم به Nkx2-1 مهندسی کردند. این سوئیچ ژنتیکی برای تکوین تیروئید بسیار مهم است. در ادامه آن ها سلول های بنیادی را از طریق مسیرهای متنوعی راهنمایی کردند که در برخی از آن Nkx2-1 برای بازه های زمانی کوتاه مدت خاموش یا روشن بود و همین بازه زمانی کوتاه برای روشن شدن ژن های مورد نیاز برای تولید سلول های تیروئیدی کافی بود. محققین امیدوارند که این مطالعه بتواند منجر به ایجاد تکنولوژی های مهندسی درمانی یا مبتنی بر سلول های بنیادی شود که قادر به بهبود کیفیت زندگی بسیاری از افرادی باشند که از اختلالات تیروئیدی رنج می برند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 29 دی,1400

مریم

من تیروییدم صدمه دیده و به قرص جواب نمیده میشه بمن کمک کنید من داوطلب میشم برای تزریق سلول بنیادی به تیروئد تیروئیدم چندبار ضربه خورده خیلی اذیتم میکنه

پنجشنبه, 30 دی,1400

پزشک مشاور

مریم@:
با سلام
مطالعات دانشگاه بوستون در این زمینه در مرحله تحقیقاتی و بررسی رو حیوانات است و هنوز وارد کلینیکال ترایال نشده و رسیدن به این زمانبر است، لازم به ذکر است در ایران در این زمینه هنوز پژوهشی صورت نگرفته است.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه